منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  خرید موتور بنلی قسطی یا موتور یاماها قسطی؟ کدام به صرفه تر است؟
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

کانادا، یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که در شمال قاره آمریکا واقع شده و دارای بلندترین مرز زمینی با ایالات متحده آمریکا است. بر اساس سرشماری بانک جهانی در سال ۲۰۱۹، کانادا نزدیک به ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد و با ۱۰ ایالت و سه قلمرو که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته‌اند، با مساحت ۹.۹۸ میلیون کیلومتری از نظر مساحت دومین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. پایتخت کانادا اوتاوا و بزرگ‌ترین شهر آن نیز تورنتو است.

کانادا کشوری است که بیش از ۸۰ درصد ساکنان آن از شرایط زندگی خود رضایت کاملی دارند. در این کشور جرم و جنایت کمترین میزان در جهان را دارد و سیاست‌های جمعیتی در آن بر اساس مهاجرت نیروی انسانی متخصص وضع می‌شود. همین باعث شده تا کانادا به مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت کاری و تحصیلی تبدیل شود. این کشور همچنین یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان نیز لقب گرفته است که یکی از مهم‌ترین اهداف مهاجرت به آن، تحصیل خواهد بود. یکی از مهم‌ترین دیگر از دلایل نرخ مهاجرپذیری بالای کانادا علاوه بر امکانات رفاهی فراوانی که دارد،‌ تصویب زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان رسمی این کشور است. واحد پولی این کشور نیز دلار کانادا است.

مهاجرپذیری و زبان رسمی انگلیسی باعث شده دانشگاه‌های بسیار باکیفیت و با تراز علمی بالا در این کشور دایر شوند. هر ساله بیش از ۱۳۰ هزار محصل از سراسر جهان، مدارس و دانشگاه‌های کانادایی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. کانادا علاوه بر یک سیستم تحصیلی باکیفیت، امکانات بی‌شماری را نیز در اختیار محصلان خود قرار می‌دهد. تحقیقات، مطبوعات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سه جنبه مهم دانشگاه‌های کانادایی هستند.

البته ادامه تحصیل در کانادا فقط به دانشجویان محدود نمی‌شود. تحصیل در مقطع دبستان و متوسطه نیز امکان‌پذیر است. تحصیل در بهترین مدارس کانادا می‌تواند آینده‌ی درخشان تحصیلی و شغلی فرزندان شما را تضمین کند. اما نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟ آیا کسب این ویزا مانند کشورهای اروپایی است یا با آن‌ها تفاوت دارد؟ دانستن این مسئله می‌تواند نقش اساسی در تصمیم گیری شما داشته باشد. بنابراین پیش از اقدام، باید با مراحل اخز ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کشور کانادا آشنا شوید. ما در اینجا هر آنچه باید در مورد مهاجرت، زندگی و تحصیل در کانادا بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مدارس

مدارس در کشور کانادا به دو مقطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان تقسیم می‌شوند. تحصیل در مقطع ابتدایی از شش سالگی آغاز می‌شود و به مدت شش سال به طول می‌انجامد. سال هفتم تا دوازدهم نیز جزو مقطع تحصیلی دبیرستان محسوب می‌شود. دانش آموزان برای ورود به یکی از دانشگاه‌های کانادا باید سابقه ۱۲ سال تحصیل (از ۶ تا ۱۸ سالگی) داشته باشند. درست مانند ایران، مدارس در کانادا به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند. تنها در صورت داشتن قیم در کشور کانادا می‌توان در مدارس دولتی این کشور تحصیل کرد. در غیر این صورت فقط می‌توان در مدارس خصوصی که هزینه تحصیل کمی بیشتر از مدارس دولتی دارند، تحصیل کرد. البته یک استثناء برای تحصیل در مدارس دولتی وجود دارد و آن هم به سرپرستی قبول کردن دانش آموز در طول تحصیل است. در صورت موفقیت در اخذ ویزای تحصیلي کانادا برای تحصیل در مدارس این کشور، فرد می‌تواند برای یکی از همراهان خود که پدر یا مادرش است نیز یک ویزای همراهی اخذ کند که این ویزا تا پایان دوره تحصیلی او اعتبار خواهد داشت. محصل می‌تواند برای اقامت یک خوابگاه را انتخاب کند یا نزد والدین خود که توسط دولت کانادا تأیید شده‌اند زندگی کند. سبک زندگی دانش آموزی در خوابگاه‌های کانادا “Home Stay” نام دارد. سیستم آموزشی کانادا می‌گوید دانش آموزان با زندگی در این خوابگاه‌ها می‌توانند علاوه بر این که با فرهنگ کانادا آشنا شوند، زبان خود را هم با هم کلامی دیگر دانش آموزان تقویت کنند. اما شهریه سالانه مدارس در کانادا در ایالت‌های مختلف این کشور چقدر است؟ پیدا کردن بهترین مدارس کانادا برای تحصیل که علاوه بر قیمت مناسب، حمایت خوبی را نیز از دانش آموزان داشته باشد مقوله بسیار پیچیده و حساسی است. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش کانادا به آدرس www.cmec.ca فهرست کامل مدارس کانادا که به صورت ایالات و قلمروها دسته بندی شده‌اند را مشاهده کنید. البته ما هم در زیر فهرستی از بهترین مدارس کانادا به همراه اطلاعاتی از شهر و شهریه سالانه آن‌ها را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

بهترین مدارس کانادا به همراه شهریه سالانه

نام مدرسه شهر شهریه سالانه
بادول – Bodwell ونکوور ۴۹.۳۷۵ دلار
برنکسوم هال – Branksome Hall تورنتو ۶۰.۶۵۰ دلار
سنت جورج – St. George’s School ونکوور ۷۱.۴۹۰ دلار
برونته کالج – Bronte College میسیکاگا ۳۸.۰۰۰ دلار
لیک فیلد کالج – Lakefield College لیک فیلد ۶۳.۵۰۰ دلار
اشبری – Ashbury اوتاوا ۶۶.۹۷۰ دلار

مدرسه بادول – Bodwell

بادول یک مدرسه شبانه‌روزی مختلط در ونکوور کانادا است که تأسیس آن به سال ۱۹۹۱ میلادی بازمی‌گردد. اگر فرزند شما قصد تحصیل در پایه‌های هشتم تا دوازدهم و یا دوره پیش‌دانشگاهی را دارد و شهر ونکوور را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، بادول می‌تواند یکی از بهترین مدارسی باشد که تنوع ملیتی دانش آموزانش، آن را به محیطی مناسب برای مهاجران تبدیل کرده است. بیش از ۶۰۰ دانش آموز از ۴۰ کشور جهان در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و اکثر فارغ‌التحصیلان آن نیز در دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش می‌شوند.

مدرسه برنکسوم هال – Branksome Hall

برنکسوم هال یک مدرسه شبانه روزی دخترانه است که در سال ۱۹۰۳ در تورنتو کانادا تأسیس شد. این مدرسه محصلانی از مهد کودک تا پایه دوازدهم را می‌پذیرد. این مدرسه که همه ساله شاهد پذیرش دانش آموزانی از سراسر جهان است، بر پایه سیستم آموزشی IB فعالیت می‌کند. زبان اصلی این مدرسه انگلیسی است و البته در کنار آن زبان‌های دیگری همچون فرانسه نیز به دانش آموزان تدریس می‌شود. از جمله امکانات این مدرسه می‌توان به امکان شرکت در انواع باشگاه‌های نجوم، معماری، آشپزی،‌ انیمیشن و کتاب اشاره کرد.

مدرسه سنت جورج – St. George’s School

سنت جورج یکی از مدارس شبانه‌روزی پسرانه واقع در ونکوور است که تأسیس آن به سال ۱۹۳۰ بازمی‌گردد و دانش آموزانی در مقطع اول تا دوازدهم را می‌پذیرد. هر ساله دانش آموزان این مدرسه موفقیت‌های خوبی بین‌المللی خوبی در حوزه‌های تحصیلی،‌ ورزشی و هنری کسب می‌کنند.

مدرسه برونته کالج – Bronte College

برونته کالج یکی از بهترین مدارس خصوصی کانادا واقع در منطقه میسیساکا است که فاصله ۶۰ دقیقه‌ای آن با آبشار نیاگارا و البته فاصله تنها ۲۰ دقیقه‌ای تا فرودگاه بین‌المللی میسیساکا باعث جذاب شدن آن از نظر موقعیت جغرافیایی شده است. تأسیس این مدرسه مختلط به سال ۱۹۹۱ بازمی‌گردد و در حدود ۴۰۰ دانش آموز از پایه نهم تا دوازدهم در آن تحصیل می‌کنند.

مدرسه لیک فیلد کالج – Lakefield College

لیک فیلد کالج یک مدرسه شبانه روزی واقع در شمال منطقه لیک فیلد در اونتاریو است. لیک فیلد کالج جایگاه ویژه‌ای در بین مدارس کانادایی دارد و معمولاً دانش آموزان فارغ التحصیل از آن، با پذیرش از بهترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان روبرو می‌شوند. این مدرسه در سال ۱۸۷۹ برای پسران تأسیس شد و پذیرنده دانش آموزان مقطع نهم تا دوازدهم است. دانش آموزان در این مدرسه در ۱۲ خانه مسکونی سکونت پیدا می‌کنند که هر خانه توسط یک سرپرست نظارت و مدیریت می‌شود. یک دستیار سرپرست نیز نقش یک برادر یا خواهر بزرگ‌تر دور از خانه را برای دانش آموزان ایفا می‌کنند.

مدرسه اشبری – Ashbury

مدرسه کالج اشبری یکی از بهترین مدارس شبانه‌روزی کانادا است که تأسیس آن به سال ۱۸۹۱ بازمی‌گردد و در شهر اوتاوا واقع شده است. طبق آمار، ۸۳ درصد از دانش آموزان این مدرسه معمولاً به دانشگاه‌های برتر راه پیدا می‌کنند. علاوه بر این دانش آموزان در کنار تحصیل می‌توانند از ورزش‌هایی مانند بدمینتون، اسکی، بیسبال، کوهنوردی، فوتبال، گلف و هاکی هم بهره ببرند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دانشگاه‌ها

اخذ ویزای تحصیلی کانادا جهت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مانند هر کشور دیگری مستلزم مدارک و روند خاص خودش است. در صورتی که هر یک از شرایط یا مدارک مورد نیاز را در اختیار نداشته باشید، نمی‌توانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کنید.

چه شرایطی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟

برای اخذ این ویزا، شرایط زیر لازم است:

  • در اختیار داشتن تأییدیه از یک دانشگاه، کالج یا مرکز معتبر
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی (در صورت نداشتن مدرک، پیش از شروع تحصیل باید در یکی از دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید)
  • کسب نمرات بالا در دروس تخصصی و همچنین معدل کل بالا (برای پذیرش در دانشگاه‌های تراز اول)
  • داشتن توان مالی کافی برای مخارج تحصیلی و زندگی در کانادا
  • در اختیار داشتن ۱۰ هزار دلار مازاد بر مال به صورت سالانه برای تأمین هزینه‌های زندگی (۴ هزار دلار دیگر برای پدر یا مادر و ۳ هزار دلار دیگر برای وابسته دوم)
  • نداشتن سوء سابقه و داشتن سلامت کافی و اثبات نداشتن قصد ماندن در کشور کانادا بعد از اتمام تحصیل به افسر مهاجرت

نکته: در حال حاضر تنها پیش از ورود و پس از ورود به کانادا می‌توانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کنید. اخذ ویزای تحصیلی در هنگام ورود به کانادا در حال حاضر برای اتباع ایرانی، افغان و تاجیک امکان‌پذیر نیست.

نکته ۲: بر اساس قوانین کشور کانادا، اگر فرد دارای ویزای تحصیلی یا کار موقت باشد، اعضای خانواده وی فقط بعد از ورود به کانادا می‌توانند درخواست اخذ ویزای تحصیلی دهند.

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟

  • مدارک مرتبط با منابع درآمدی (اثبات توان مالی کافی محصل برای تأمین هزینه‌های اولین سال تحصیل و مدارکی جهت اثبات موجود بودن هزینه‌های سال‌های آینده)
  • تأییدیه پرداخت شهریه
  • گذرنامه مورد تأیید با اعتبار حداقل شش ماهه
  • مدارک تحصیلی مربوط به مدرسه یا کالج پیشین (شامل ریز نمرات و گواهی فارغ التحصیلی)
  • مدارک زبان انگلیسی (آیتلس، تافل و غیره)

نکته ۱: با توجه به سختی گرفتن ویزا برای مقاطع تحصیلی کارشناسی یا پایین‌تر، توصیه می‌شود ترجیحاً برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری اقدام به اخذ ویزای تحصیلی شود.

نکته ۲: حتماً رشته‌ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید که مرتبط با تحصیلات گذشته‌ی شما است و همچنین از یک دانشگاه معتبر کسب پذیرش کنید. نمرات تحصیلی گذشته شما هم بالا باشد.

نکته شماره ۳: کسب گواهی اینکه شما پیش از تحصیل، کشور کانادا را ترک خواهید کرد می‌توانند در اخذ ویزا، تسهیل کننده باشند. همچنین از گفتن هرگونه دروغ یا ارائه مدارک نامعتبر و جعلی به شدت خودداری کنید. در این صورت شما هرگز نمی‌توانید وارد خاک کانادا شوید.

بهترین دانشگاه های کانادا

نام دانشگاه رتبه جهانی شهریه سالانه
تورنتو – University of Torento ۲۵ ۳۵.۲۸۰ تا ۳۹.۵۸۹ دلار
مک گیل – McGill University ۳۱ ۱۸.۱۱۰ تا ۴۸.۷۴۷ دلار
بریتیش کلمبیا – University of British Colombia ۴۵ ۳۹.۴۰۰ تا ۴۵.۸۰۰ دلار
مونترآل – University of Montreal ۱۱۸ ۱۵.۰۰۰ تا ۱۹.۰۰۰ دلار
آلبرتا – University of Alberta ۱۱۹ ۱۰.۰۰۰ تا ۲۱.۵۴۶ دلار
مک مستر – McMaster University ۱۴۴ ۶.۰۰۰ تا ۱۷.۱۰۷ دلار

دانشگاه تورنتو – University of Torento

بی‌تردید دانشگاه تورنتو، قوی‌ترین و بهترین دانشگاه دولتی کانادا است که جزو ۳۰ دانشگاه برتر جهان نیز محسوب می‌شود. نزدیک به ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه که در زمینه آموزشی و اکتشافات علمی پیشتاز است، مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه مک گیل – McGill University

دانشگاه مک گیل در شهر کبک واقع شده که یکی از کم هزینه‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی نیز محسوب می‌شود. بیش از ۳۹ هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان در این دانشگاه گرد هم آمده‌اند که تنوع بی‌نظیری از فرهنگ را می‌تواند در این دانشگاه به وجود آورد. تأسیس این دانشگاه به سال ۱۸۲۱ بازمی‌گردد و به مدت ۱۰ سال متوالی نیز رتبه نخست را در بین دانشکده‌های دکتری پزشکی کانادا از آن خود کرده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا – University of British Colombia

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه جهانی است که محلی برای پرورش تفکرات جسورانه و ایده‌پردازی‌ها برای تبدیل دنیا به جایی بهتر است. این دانشگاه که در ونکوور واقع شده نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو داشته و موفق به کسب اولین مدال طلای کانادا در سیستم درجه‌بندی پایداری STARS شده است.

دانشگاه مونترآل – University of Montreal

تأسیس دانشگاه مونترال به عنوان یکی از دانشگاه‌های قدیمی فرانسوی زبان کانادا به سال ۱۸۷۸ بازمی‌گردد. این دانشگاه در ایالت کبک قرار دارد و جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر فرانسوی زبان جهان است. بیش از ۶۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۲۷ آن‌ها را محصلان دوره تکمیلی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه آلبرتا – University of Alberta

آلبرتا یک دانشگاه با رتبه علمی بالا و باکیفیت است که با محیطی پویا، همواره در زمینه‌های تحقیقاتی زبان‌زد بوده است. نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو سالانه در این دانشگاه در ۴۰۰ رشته تحصیلی مختلف فعالیت می‌کنند. این دانشگاه دولتی در ادمونتون واقع شده است.

دانشگاه مک مستر – McMaster University

دانشگاه مک مستر یک دانشگاه دولتی با بیش از ۲۴ هزار دانشجو است که هر ساله میزبان هزاران دانشجو ار سراسر جهان با فرهنگ و ملیت‌های متنوع است. این دانشگاه در همیلتون در استان اونتارو واقع شده که ۱ ساعت از تورنتو فاصله دارد. این دانشگاه در زمینه تحقیقاتی و آموزشی قدرتمند است.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت ۱۸ :۳۱ : ۵۶


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024