منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  زرد زخم چیست؟
  خرید موتور بنلی قسطی یا موتور یاماها قسطی؟ کدام به صرفه تر است؟
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین



پنل اس م اس رایگان

دندان عضوی سخت و مهمی در صورت هر فرد بوده که گاهی به دلیل پوسیدگی یا عدم مراقبت به موقع سوراخ یا دردهای زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. در بسیاری از مواقع دندان شکسته یا پوسیده شده غیرقابل درمان بوده و نیاز است که کشیده شود. قطعاً کشیدن دندان برای هیچ کسی خوشایند نمی‌باشد. اما می‌توان به بهترین روش ممکن، دندان دیگری را جایگزین دندان قبلی نمود.از جمله این روش درمان ایمپلنت است. قطعاً تا حدودی می‌دانید ایمپلنت دندان چیست؟ در این روش دندان جدیدی جایگزین دندان قبلی می‌شود که از نظر سخت و مقاوم بودن فرقی با مدل اصلی آن ندارد. در این روش یک ریشه‌ی فلزی در داخل فک و استخوان صورت قرار می‌گیرد و بعد از آن دندان جایگزین می‌شود. ایمپلنت دندان انواع و مراحل مختلفی دارد؛ برای این که بهتر با این روش آشنا شوید با ما همراه بمانید.

چه زمانی از ایمپلنت دندان استفاده می‌شود؟

ایمپلنت در واقع یکی از روش‌های مدرنی است که برای کاشت دندان به کار می‌رود. بی‌دندان بودن یکی از عارضه‌های سخت و غیرقابل تحمل بوده که با این روش جدید قابل درمان است. انواع ایمپلنت دندان به صورت‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام بسته به نوع شرایطی که فرد دارد متغیر است. در برخی از افراد مشاهده می‌شود که لثه کوتاهی دارند بدون شک برخی از روش‌های ایمپلنت در این افراد جوابگو نمی‌باشد. در برخی مواقع به دلیل نشست لثه در طول زمان کار ایمپلنت به سختی انجام می‌شود یا به طور کل منتفی می‌شود که در این مواقع از کاشت استخوان فک قبل از ایمپلنت انجام می‌شود. در برخی مواقع، افراد ایمپلنت را بهترین جایگزین دندان مصنوعی متحرک می‌دانند.

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت‌های اندواستیل

از روش‌های رایجی که در دنیا وجود دارد و در کشور ایران نیز مورد توجه افراد و دندان پزشکان قرار گرفته است ایمپلنت‌های اندواستیل می‌باشد. این روش بهترین و مقاوم‌ترین نوع ایمپلنت دندان در دنیا به شمار می‌رود و طول کارکرد و سلامت آن بیشتر از روش‌های دیگر است. در این عملکرد از تیتانیوم استفاده می‌شود. دلیل اصلی به کار بردن تیتانیوم، سازگاری بالایی که این فلز با فک و صورت انسان دارد، است. تیتانیوم به خوبی درون فک جای می‌گیرد و به خوبی با دندان پیوند می‌خورد. در این مدل از کاشت دندان پیچ‌های ریزی از جنس تیتانیوم درون فک جای ریشه دندان به وسیله دستگاه جای می‌گیرد و بعد از آن تاج دندان بر این پیچ قرار خواهد گرفت.

  • ایمپلنت‌های ساب پریواستیل

متأسفانه در برخی از مواقع فک صورت به دلیل ضرباتی که ناشی از افتادن یا تصادف به آن وارد می‌شود و یا به صورت ارثی فرد دچار لثه کوتاه یا نافرم است، دیگر نمی‌توان از روش ایمپلنت دندان اندواستیل استفاده نمود و باید به روش دیگری پناه برد. جای نگرانی برای این افراد نیست تنها با مراجعه به یک دندان پزشک ماهر می‌توان از ایمپلنت‌های ساب پریواستیل استفاده نمود. در این روش پیچ دیگر در داخل فک فرو نمی‌رود و برای این کار پیچی که به جای ریشه دندان در نظر گرفته شده بر روی استخوان و داخل بافت لثه قرار می‌گیرد. هستند کسانی که دوست ندارند داخل فک خود را به خاطر ایمپلنت سوراخ کنند و یا هراس از این کار دارند این اشخاص روش ساب پریواستیل را انتخاب می‌کنند.

به جز موارد گفته شده می‌توانیم به ایمپلنت دندان میکرو، فوری، ترنسو استیل، مینی، زیگوماتیک و لیزری و..نیز اشاره کنیم که هر کدام از آنها خاصیت‌ و نوع عملکرد خاص خود را دارند. به طور مثال ایمپلنت دندان از نظر زمانی به دو دسته تقسیم می‌شوند. تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای. در برخی از موارد فرد در یک جلسه ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد که به آن ایمپلنت فوری گفته می‌شود. در مقابل نیز کاشت دندانی که در طول مدت سه الی شش ماه به طول می‌انجامد وجود دارد. این روش از ایمپلنت دندان به طبع مقاومت و طول عمر مفید بیشتری از نوع فوری آن دارد. بهترین کار برای کاشت دندان زمان گذاشتن برای آن است تا دندانپزشک به خوبی بتواند با روش‌ و فناوری‌های روز دنیا یک کاشت دندان موفقیت آمیز را بر روی فک افراد قرار دهد.

انواع ایمپلنت بر اساس نوع کاشت

بر اساس نوع کاشت ایمپلنت دندان بر سه نوع تقسیم می‌شود.

  • فرورونده، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال قدرتمندترین نوع ایمپلنت بوده که در داخل فک صورت فرو می‌رود و امکان برداشت یا شکسته شدن آن بسیار کم می‌باشد.
  • نوع دوم ایمپلنت براساس نوع کاشت ایمپلنت دورن کاشتی بوده که کسانی که دارای فکی کوتاه هستند و توانایی به کار گیری مورد قبلی را ندارند از آن بهره می‌برند. در این روش کاشت ایمپلنت که یک نوع فلز کوچک بوده بر روی لثه قرار گرفته و تاج دندان بر روی آن جفت می‌شود.
  • مورد سوم ایمپلنت با چهار چوب راموس است. حتماٌ افرادی را دیده‌اید که به طور مادرزادی دارای استخوان فک کوچکی هستند و دندان‌های پایینی با دندان بالایی مطابق به هم نیستند. این روش کارایی خود را در فک و دندان این افراد به خوبی به نمایش می‌گذارد.

مراحل ایمپلنت دندان

قبل از آنکه هر اقدامی را انجام دهید باید با دندان پزشک یا یک کلینیک معروف و مجرب ارتباط داشته و مشاوره بگیرید. دندانپزشک پس از بررسی نوع دندان از دست رفته با استفاده از عکس، این که چه تعداد از دندان خراب است و باید کشیده شود می‌پردازد. همچنین تمامی جوانب فک و طول و عمق فک را در نظر می‌گیرد تا ببینید کدام روش کاشت دندان (اندواستیل، ساب پریو استیل و ..) برای فرد امکان‌پذیر خواهد بود.

تمامی دندان‌های خراب را تا جایی که امکان دارد باید ترمیم نمود تا ایمپلنت دندان موفقیت بالایی را داشته باشد. بعد از بررسی فک نوبت پیچ یا ریشه دندان مصنوعی می‌شود. در این مورد انتخاب نوع ایمپلنت اهمیت به‌سزایی دارد و باید با فک فرد مطابقت داشته باشد. بعد از انتخاب پیچ و تولید آن فرد در چندین مرحله مورد معاینه قرار می‌گیرد و گاهی این دوره به شش ماه نیز می‌رسد. قبل از هرکاری نیاز است ریشه‌ای که از جنس تیتانیوم وجود دارد و اغلب به شکل یو انگلیسی می‌باشد درون فک استخوانی جای خوش کند. این مرحله از سخت‌ترین مراحل ایمپلنت دندان به شمار می‌رود زیرا یک جراحی بوده و به وسیله دستگاه‌های مخصوصی باید فک سوراخ شود.

یکی از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان نصب اباتمنت بر روی پیچی است که روی فک قرار دارد. وظیفه‌ی اباتمنت این است که بتواند تاچ دندان را نگهداری کند و بر روی پیچ قرار می‌گیرد. جنس آن نیز از تیتانیوم بوده و به خوبی با بافت لثه سازگار می‌شود. مرحله آخری که توسط دندانپزشک انجام می‌شود قرار دادن تاج دندان است. این مرحله در زیبایی و طرح لبخند فرد تأثیری شگرف دارد. زیبایی لبخند در زیبایی صورت انکار نشدنی می‌باشد به همین سبب دندانپزشک سعی می‌کند به خوبی بهترین نوع ایمپلنت دندان را برای مراجعه کننده قرار دهد  و بهترین طرح لبخند را به فرد هدیه دهد. جنس این دندان مصنوعی بسیار مقاوم بوده و در برابر سردی و گرمی یا خوردن غذاهای سفت و سخت آسیب آنچنانی نمی‌بینند.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان

اگر بخواهیم به مرحله مهم این دوران اشاره کنیم باید بگوییم مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان را نمی‌توان نادیده گرفت. بعد از آنکه تاج دندان و پیچ و ابانمنت در چندین مرحله در جای خود قرار گرفتند و فرد راهی خانه شد حتماً دردی به سراغ وی می‌آید، اما پزشک مسکن‌ و آنتی بیوتیک‌های مخصوصی را برای مراقبت‌های بعدی تجویز می‌کند که نگرانی از این بابت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بهتر است فرد در روزهای اولیه از خوردن هر گونه مواد سخت پرهیز کند، ممکن است به ایمپلنت دندان فشاری وارد شود یا جا به ‌جا شود که در این صورت مجبور به ارجاع دوباره به کلینیک دندان‌پزشکی زیبایی خواهد بود و گاهی هزینه‌های زیادی را باید برای جبران بپردازد.

با مراقبت‌های دوره‌ای و با رجوع به دندانپزشک، از عفونت، ایجاد رگه‌های خونی یا شکسته شدن این محصول جلوگیری کنید. بعد از انجام و طی این مراحل ایجاد کبودی یا درد در ناحیه صورت امری طبیعی خواهد بود و نگرانی ندارد. اگر دقت کرده باشید دندان‌های مصنوعی که ساخته می‌شوند قیمت خیلی ارزان‌تری دارند اما این را به یاد داشته باشید که ایمپلنت دندان گر چه قیمت تمام شده آن چندین برابر دندان مصنوعی است اما در مقاومت و طول عمر بالایی که دارد بسیار بهتر می‌باشد.

 یک بار برای همیشه هزینه کردن ارزش آن را دارد که بهترین کاشت دندان را داشته باشید. در این روش نیازی نیست که فرد دندان خود را از دهان خارج کند یا نگران شکسته شدن آن باشد بلکه همانطور که دندان اصلی خود را دارد این دندان‌های کاشته شده را نیز نگهداری می‌کند. رنگ ثابتی که این دندان‌ها دارند یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از این روش است. امروزه کلینیک‌های زیبایی دندان در ایران دایر هستند که به صورت آنلاین نیز می‌توان از خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند اطلاع یافت. کلینیک دکتر سریتا یکی از مهمترین کلینیک‌های ایرانی بوده که خدماتی همچون: ایمپلنت دندان، ارتودنسی، کامپوزیت و لمینت دندان + مشاوره رایگان و رزرو نوبت آنلاین از بهترین مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی را به مردم ارائه می‌دهد.  برای اطلاع از خدمات ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.


نوشته شده توسط : مدیر | در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ساعت ۰۹ :۲۳ : ۴۲

دیدگاه ها بسته شده اند.


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024