منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

ورود تکنولوژی به زندگی ما باعث شد بتوانیم زندگی راحت تری را تجربه کنیم. اگر خاطرتان باشد چندین سال پیش برای انجام هر پرینت و چاپ کم و زیادی باید به دفاتر فنی و مغازه های فتوکپی سر میزدید. در این شرایط علاوه بر اینکه هزینه ی زیادی را برای این کار باید صرف می کردید، وقت شما هم بسیار هدر می رفت.

حالا چندین سال است که پرینترها و ماشین های اداری این چنینی وارد زندگی شخصی ما شده اند،حتی در  در بسیاری از خانه ها هم استفاده از پرینترهای خانگی باب شده است. پرینترها علاوه بر مصرف کاغذ جهت چاپ محتوای شما، نیاز به مواد اولیه مصرفی برای انجام وظایفشان دارند. در ادامه نکته های طلایی نحوه کاهش مصرف جوهر پرینتر را با شما در میان میگذاریم.

5 راهکار طلایی برای کاهش مصرف جوهر پرینتر

در اینجا شما را با پنج مورد از روش های استفاده بهینه از پرینترها و مواد مصرفی آنها آشنا می‌کنیم. این راهکارها خیلی ساده هستند و بدون هیچ دانش فنی می توانند پرینتر شما را از هزینه تراشی های بی مورد زیاد نجات دهند.

دستور پرینت سیاه و سفید بدهید

اولین راه و ساده ترین راه حل برای صرفه جویی در مصرف کارتریج چاپ کردن به صورت سیاه و سفید است. اگر در پرینت های خود نیاز به رنگ و استفاده از تصاویر زیاد ندارید تا جای ممکن سعی کنید چاپ های خود را به صورت سیاه و سفید انجام دهید. استفاده از این روش به طرز غیر قابل باوری در حجم مصرفی پرینتر شما موثر خواهد بود. درست است که در رنگ مشکی، شما فقط مشکی را می بینید ولی اگر به پرینتر دستور چاپ سیاه و سفید را ندهید دستگاه به طور پیش فرض از تمامی رنگ ها برای ساخت رنگ مشکی استفاده می کند.

تونر و جوهر باکیفیت؛ کیفیت بالاتر پرینت

یکی از مهمترین آیتم ها در صرفه جویی هزینه مواد مصرفی پرینتر، شارژ کارتریج با کیفیت است. کارتریج پرینتر بسته به نوع آن قابل شارژ است. یعنی شما پس از تمام شدن تونر پرینترتان می توانید دوباره آن را پر از جوهر کنید و دوباره پرینت بگیرید. هر چه کیفیت تونری که در شارژ کارتریج پرینترتان استفاده می شود بالاتر باشد، کیفیت پرینت هم بالاتر خواهد بود. نکته ای که باید به آن دقت کنید انتخاب سرویس دهنده مناسب و متخصص است.

استفاده از گزینه های اقتصادی و صرفه جویانه در تنظیمات پرینتر

 در کنار روشی که در بالا گفته شد می توانید گزینه ای در تنظیمات پرینتر خود ( بسته به مدل پرینتر شما) به نام  eco print یا economy mode فعال کنید تا به صورت اقتصادی تری از جوهر استفاده کند. با استفاده از اکو پرینت نه تنها برق مصرفی دستگاه کمتر می شود بلکه به گفته خود سازندگان پرینتر هزینه های چاپ دستگاه هم 20% کاهش پیدا می کند. یا در پرینتر های لیزری می توانید گزینه toner save mode  را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه چاپ های شما کمی از حالت معمول کمرنگ تر ستند ولی به طور کلی آسیبی به کیفیت چاپ شما وارد نمی شود. همه پرینترها تقریبا چنین قابلیتی را با نام هی متفاوت دارند و با مراجعه به دفترچه راهنمای پرینتر خود می توانید این گزینه ها را پیدا کنید.

فونت مناسب را انتخاب کنید؛ فونت ضخیم = مصرف جوهر بیشتر

برای راه حل سوم آماده هستید؟ راهکار طلایی سوم استفاده از فونت مناسب برای چاپ ها و پرینت ها است. فکر نمی کردید یک چنین راه حل آسانی وجود داشته باشد؟ بله. انتخاب فونت مناسب در مصرف جوهر کارتریج بسیار تاثیر دارد. برخی فونت ها و استایل هایی که به فونت ها می دهیم بیش از آنچه که فکر می کنید در مصرف جوهر پرینتر شما تاثیر گذار است.

مثلا استفاده از استایل بولد یا برخی فونت هایی که ضخامت بیشتری دارند مصرف جوهر را در پرینتر بالا می برند. به طور نمونه فونت iranblack یا فونت نستعلیق مصرف جوهر بیشتری از bnazanin  یا iransans دارد. با مقایسه چندین فونت مورد استفاده خود با یکدیگر منوجه می شود که باید کدام فونت را به صورت پیش فرض برای پرینت اسناد خود استفاده کنید.

سرویس و تعمیر پرینتر در زمان مناسب

آسان ترین و مهم ترین قدمی که برای کاهش مصرف جوهر پرینتر می توانید استفاده کنید، سرویس به موقع و تعمیر پرینتر است. سرویس کردن پرینتر یک روتین دوره ای است که باید برای پرینتر خود انجام دهید. سرویس و تعمیر پرینتر آن هم در زمان مناسب از هزینه های گزاف بعدی جلوگیری می کند و باعث می شود هم عمر پرینتر شما بالا رود و هم مصرف جوهر متعادل گردد. با انجام این روش هم از دردسرهایی مانند خرابی پرینتر  وسط پرینت یک سند مهم خلاص می شوید و هم مجبور به تعویض قطعه نمی شوید.

حتی ممکن است زمانی که برای سرویس پرینتر خود اقدام می کنید متوجه شوید برای فریمور پرینتر شما آپدیت جدیدی آمده است. که باعث کارایی بهتر و روان تر دستگاه شما می شود. پس سرویس و تعمیر به موقع پرینتر خود را جدید بگیرید.

همانطور که گفتیم یکی از نکات بسیار مهم استفاده از مواد اولیه مرغوب پرینتر است، در سامانه خدمات در محل آچارباز، تونر و جوهر باکیفیت پرینتر در محل شما به دستگاهان تزریق خواهد شد و شارژ کارتریج در محل پرینتر شما با بهترین کیفیت انجام خواهد شد.


نوشته شده توسط : مدیر | در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ساعت ۱۵ :۵۶ : ۵۳


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024