منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

از آنجایی که هنر نزد ایرانیان است و بس! یکی از هنرهای ما ایرانی‌ها شک کردن به همه چیز است، که البته در بیشتر مواقع به نفعمان تمام می‌شود. راستش را بخواهید دوره زمانه بدی شده و نمی‌شود به راحتی به کسی اعتماد کرد، حتی اگر به چشم خودمان هم ببینیم، باید شک کنیم. با این پیش زمینه، بیایید به مفهوم خرید بلیط ارزان لحظه آخری فکر کنیم! مگر می‌شود؟، مگر داریم؟، می‌دانید هزینه خرید و تعمیر و نگهداری از هواپیما چقدر بالاست؟، هزینه پرسنل فرودگاه و هواپیما، سود شرکت هواپیمایی به کنار!، هزینه نگهداری خود فرودگاه چقدر است؟ بلیط لحظه آخری؛ دروغ است!

اما همه اسم بلیط لحظه آخری را شنیده‌ایم، حتی گاهی دوستان قابل اعتماد ما، به طور مثال بلیط کیش را قبل از پرواز مفت خریده‌اند، به قول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها! پس بلیط هواپیما لحظه آخری علی بابا؛ راست است؟ برای جواب دادن به این سوال یک راه منطقی وجود دارد که حتی آدم‌های شکاکی مثل ما را هم راضی می‌کند.‌ایم

حقایق پرواز و حقیقت بلیط لحظه آخری

تا به حال در یکی از روزهای جمعه پاییز، وقتی که باران قصد دارد شما را آب‌کشیده به خانه بفرستد، سوار تاکسی شده‌اید؟ چقدر به راننده تاکسی نگاه کرده‌اید که شاید خجالت بکشد و حرکت کند؟ آیا نیم ساعتی معطل آمدن مسافر بعدی شده‌اید؟ حتی در روز بارانی، تعطیل و سرد پاییز، راننده تاکسی دوست ندارد که خالی حرکت کند. همین قضیه با ابعادی بزرگتر در شرکت‌های هواپیمایی اتفاق می‌افتد. هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی‌ای که صندلی پرواز را می‌فروشد، دوست ندارد که با صندلی خالی پرواز کند، پرواز با صندلی پر به قیمت پایینتر(با سود کم یا بدون سود) بهتر از ضرر است.

پروازهای هواپیما بر خلاف زمان حرکت تاکسی کاملا برنامه ‌ریزی شده است، یعنی در طول سال کل پروازها، زمان معینی برای بلند شدن از زمین دارند، با صندلی پر و یا خالی به سمت مقصد حرکت خواهند کرد. در بعضی از تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها مثل عید نوروز و یا کریسمس، تعداد مسافرها آنقدر بالاست که صندلی‌ای برای فروش به عنوان بلیط لحظه آخری خالی نمی‌ماند. به این زمان‌ پرتردد مسافر، فصل بالا گفته می‌شود که برای شهرها و مقاصد مختلف با توجه به فاکتورهای متفاوتی مانند، فستیوال‌ها، کارناوال‌ها، نمایشگاه‌ها، آب‌وهوا، جنگ و غیره متفاوت تغییر می‌کند.

اما در فصل‌های متوسط و پایین که تردد مسافرین عادی و یا کم است، با توجه به اصل پرواز بدون صندلی خالی، تعداد بلیط هواپیما لحظه آخری هم زیاد می‌شود. در فصل پایین، احتمال خرید بلیط ارزان پرواز لحظه آخری بسیار زیاد است. چون آژانسی که صندلی‌های هواپیما را اجاره کرده است، نمی‌خواهد ضرر کند.

در روزهای وسط هفته هم، تعداد مسافرین معمولا کمتر از روزهای اول و آخر هفته است و مسافر کمتر به معنی وجود صندلی خالی و بلیط لحظه آخری است. پس به این نتیجه رسیدیم که ارزان بودن قیمت بلیط لحظه آخری حقیقت دارد، اما اینکه بخواهیم آن را بخریم یا نه، بستگی به عوامل متعددی دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بلیط لحظه آخری بخریم یا نه؟

خریدن یا نخریدن بلیط هواپیما لحظه آخری بستگی به پاسخ پرسش‌های زیر دارد:

  1. آیا وقت شما در اختیار خودتان است؟ اگر وقت شما در اختیار خودتان است و برای سفر نباید با رئیس خود هماهنگ کنید، آنوقت می‌توانید به سراغ خرید بلیط ارزان لحظه آخری بروید.

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

  1. آیا هدف شما از پرواز استفاده از تعطیلات رسمی و یا مراسم مختلف فصلی است؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، بهتر است به فکر خرید بلیط هواپیما لحظه آخری نباشید، چون بسیاری از مردم دقیقا مثل شما، دنبال لذت بردن از تعطیلات و دیدن مراسم و مناسبت‌های مختلف هستند و صندلی خالی‌ای برای ارائه بلیط لحظه آخری وجود نخواهد داشت.
  2. آیا مدت زمان پرواز شما کوتاه است؟ اگر پاسخ منفی است، بهتر است به جای خریدن بلیط پرواز لحظه آخری، به انتخاب صندلی بهتر فکر کنید. صندلی‌های پروازی حتی در کلاس اکونومی دارای کلاس‌های کیفیتی متفاوتی هستند، معمولا صندلی‌های خوب زودتر به فروش ‌می‌روند و صندلی‌های نزدیک موتور و یا باله‌ها، یا صندلی های میانی(بین صندلی کنار راهرو و صندلی کنار پنجره) برای فروش لحظه آخری باقی می‌مانند. اگر پرواز شما قرار است طول بکشد، بهتر است جای راحتی برای نشستن داشته باشید.
  3. آیا حاضرید به خاطر هزینه کمتر، قید آب و هوای خوب شهر مقصد را بزنید؟ اگر حاضرید، حتی در آب و هوای گرم تابستانی به کشوری در نزدیکی خط استوا بروید، حتما خرید بلیط ارزان لحظه آخری را انتخاب کنید.
  4. آیا نیاز به صرفه‌جویی مالی برای پرواز دارید؟ اگر از نظر مالی در مضیقه هستید و یا فکر می‌کنید که هزینه کمتر در این مرحله، باعث اتفاق مثبتی در زمینه تفریحی و مالی و یا کمک هزینه‌ای برای پرواز برگشت خواهد شد، انتخاب بلیط لحظه آخری را با در نظر گرفتن تمامی شرایط بالا به شما توصیه می‌کنیم.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ساعت ۲۰ :۱۴ : ۰۱

1 دیدگاه + فرستادن دیدگاه


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024