منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

ورود نسل دوم هیوندای سانتافه، کیا اسپرتیج و کیا سورنتو به بازار ایران و قیمت نسبتا مناسب آن‌ها با توجه به امکانات ارائه‌شده بسیاری از خریداران خودرو را به سمت خرید خودروهای شاسی‌بلند جذب کرد. اما کم‌کم با افزایش قیمت دلار، قیمت خودروهای اروپایی و کره ای بسیار بالا رفته و مردم علاقه‌مند، توانایی خرید این خودروها را نداشتند. در این زمان بود که شرکت‌های چینی با کپی‌برداری از نمونه‌های موجود خودروهایی با ظاهر یکسان اما قیمت بسیار کمتر به بازار ارائه کردند. شرکت جک که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چینی محسوب می‌شود با همکاری کرمان‌موتور خودروهای خود را وارد بازار ایران کرد. یکی از خودروهای ارائه‌شده توسط این شرکت جک S5 است که در سال 1393 وارد بازار ایران شده و با استقبال کم‌نظیری مواجه شد. این خودرو در کلاس شاسی‌بلند کامپکت طراحی شده و نوعی کپی‌برداری از هیوندای محسوب می‌شود و خرید جک اس 5 یکی از گزینه های پرطرفدار بازار خودرو است.

بررسی کلی ویژگی‌های جک اس 5

پیشرانه 2 لیتری توربو که در جک S5 به‌کاررفته می‌تواند تا 174 اسب بخار قدرت در 5200 دور بر دقیقه تولید کند. این خودروی دیفرانسیل جلو دارای دو مدل گیربکس شش دنده دستی و شش دنده اتوماتیک دوکلاچه است و استاندارد آلایندگی یورو پنج را برآورده می‌کند. مصرف سوخت این خودرو به ازای صد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 7.8 لیتر اعلام شده است. مشخصات فنی بهمراه مصرف پایین یکی از جذابیتهای خرید جک اس 5 قلمداد می‌شود.

چرا جک اس 5 بخریم؟

یکی از نقاط قوت جک S5 که هر خریداری را به خود جذب می‌کند طراحی بیرونی جذاب و باکلاس آن است. این طراحی ظاهری هوشمندانه سبب شده است که جک S5 در طول زمان همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و در میان رقبای تازه به میدان آمده حرفی برای گفتن داشته باشد. جذابیت ظاهری جک S5 تنها به طراحی بیرونی محدود نمی‌شود و وقتی وارد کابین آن می‌شوید، فضاسازی مناسب و استفاده از مواد باکیفیت در کنار طراحی داخلی خلاقانه حس خوبی را به شما القا می‌کند.

واضح است که تنها ظاهر زیبا نمی‌تواند موفقیت یک خودرو را در فروش تضمین کند. پیشرانه 2 لیتری قدرتمند و مجهز به فناوری توربو که در جک S5 به‌کاررفته، آن را نسبت به سایر رقبای چینی خود با پیشرانه 1.5 لیتری یک سر و گردن بالا برده است. به‌ویژه این موضوع در بازار ایران سبب افزایش خرید جک اس 5 شده است چراکه قدرت موتور یک خودرو برای خریداران ایرانی تقریبا حرف اول را در انتخاب آن میزند. نکته جالب اینجاست که با وجود پیشرانه دو لیتری مصرف سوخت عدد مناسبی است که این موضوع مدیون سیستم توربوشارژ به‌کاررفته در این خودرو است.

نقطه قوت دیگر جایگزینی جعبه‌دنده بسیار جدید 6سرعته دوکلاچه به‌جای جعبه‌دنده‌های قدیمی است. استفاده از این جعبه‌دنده در کنار پیشرانه قدرتمند جک S5 را برای یک تجربه رانندگی بسیار هیجان‌انگیز آماده نموده است.

یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت جک S5 استفاده از سیستم‌های ایمنی به‌روز است که توانسته پنج ستاره ایمنی C-NCAP را به سینه این خودرو بیاویزد. استفاده از انواع تجهیزات ایمنی همچون سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل کشش، ترمزهای ABS، EBD و HBA و چهار کیسه هوا تمامی چیزی است که یک خودرو برای دریافت پنج ستاره ایمنی نیاز دارد که در جک S5 مورداستفاده قرار گرفته است.

در کنار تمامی نقاط قوت ذکرشده امکانات رفاهی بی‌نظیر این خودرو نکته‌ای است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. جک S5 جزء کامل‌ترین خودروهای چینی ازنظر امکانات رفاهی محسوب می‌شود. ترمز پارک برقی، صندلی جلو مجهز به گرم‌کن و حافظه، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم ورود بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، آینه‌های تاشونده برقی و گرم‌کن برف‌پاک‌کن تنها نمونه‌هایی از امکانات رفاهی منحصربه‌فرد جک S5 هستند. درواقع می‌توان گفت که شما با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر در خرید جک اس 5 خودرویی دارید که در بسیاری از جنبه‌ها تنه به تنه خودروهای اروپایی میزند.

چرا جک اس 5 نخریم؟

در نمونه‌هایی که اخیرا در بازار ایران ارائه شده‌اند، نبود امکاناتی همچون کروز کنترل توی ذوق خریداران این خودرو زده است. به‌علاوه کیفیت مونتاژ پایین و عدم استفاده از مواد باکیفیت در مونتاژ سبب شده است که بعضی امکانات به‌کاررفته در جک S5 به‌درستی کار نکنند.

هرچند که مصرف سوخت پایین این خودرو در سیکل ترکیبی یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود اما مصرف سوخت 12 لیتری در سیکل شهری و 8 لیتری در خارج از شهر شکی در دل خریداران این خودرو ایجاد کرده است. البته بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که در عمل این اعداد ممکن است حتی از مقدار اعلام‌شده نیز بالاتر باشند.

یکی از نقاط ضعف دیگر که مالکان جک S5 درباره آن صحبت می‌کنند کیفیت پایین رنگ بدنه است که ممکن است حتی در صورت مراجعه به کارواش و استفاده از فشار زیاد آب دچار آسیب شود. همچنین گیربکس اتوماتیک در هنگام تعویض دنده عملکرد مناسبی ندارد. هنگام تعویض دنده گیربکس صدا می‌کند و با افزایش فشار و گرم شدن کارایی آن تا حد زیادی پایین می‌آید. در این مورد نمونه دستی بسیار موفق‌تر عمل کرده است.

از همه این‌ها گذشته خدمات پس از فروش ضعیف و عدم ارائه گارانتی مناسب تا حدودی سبب شده است که خرید جک اس 5 با چالش برای مشتریان روبرو باشد.

نتیجه‌گیری

هرچند که خودروهای چینی در مواجهه با خودروهای اروپایی ممکن است که به‌سرعت از دور رقابت خارج شوند اما ارائه امکانات و ایمنی مشابه با خودروهای اروپایی در جک S5 و قیمت مناسب، به آن نسبت به سایر خودروهای چینی برتری بخشیده است. در بازار فعلی ایران با توجه به کیفیت خودروهای داخلی و تحریم‌های اعمال‌شده می‌توان گفت که جک S5 می‌تواند گزینه خرید بسیار مناسبی برای خانواده‌های ایرانی باشد. چراکه نه‌تنها امنیت خوبی را برای شما در سفرهای درون یا برون‌شهری فراهم می‌کند بلکه دارای امکاناتی است که استفاده از آن‌ها تجربه خوبی از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ذکر این نکته ضروری است که تمامی بحث‌های ذکرشده در این مقاله در مورد نمونه صفرکیلومتر این خودرو صادق است و در مورد نمونه‌های کارکرده یا با کیلومتر بالا جویا شدن نظر کارشناسان شدن چندان خالی از لطف نیست.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ساعت ۱۸ :۱۵ : ۴۰


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024