منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

اگر نگاهی به لیست موزه های استانبول بیندازید، خیلی سریع خواهید دید که گزینه های پیش روی شما هیجان انگیزتر از یک موزه گردی ساده است. اغلب موزه های استانبول ساختمان هایی باستانی و تاریخی اند که خود بنا به تنهایی یکی از دیدنی های جذاب استانبول محسوب می شود. در برخی دیگر نمایشگاه ها و مجموعه های جذاب مدرن چشم تان را می گیرد و یا حاضرم شرط ببندم با دیدن عکس موزه هنرهای معاصر استانبول و کتاب های آویزان از سقفش، وسوسه بازدید از این موزه به سراغتان بیاید.
یکی از نکات مثبت این موزه های معرفی شده این است که همگی در بخش های مشهور و پر رفت و آمد استانبول قرار دارند و بنابراین می توانید چند مورد را در لیست بازدید یک روز خود جای دهید.پیش از خرید آفر تورهای ارزان استانبول و لحظه آخری حتما این مطلب را بخوانید.

موزه فرش استانبول

Carpet museum in Istanbul

از جذاب ترین موزه های استانبول ، موزه فرش استانبول است . این موزه روبروی اقامتگاه ابراهیم پاشا استانبول قرار گرفته است. در این موزه می توان مجموعه ای از فرشها و گلیم های قدیمی و عتیقه را که از دورترین نقاط ترکیه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در ترکیه نیز از قدمت زیادی برخوردار است.

موزه اورهان کمال استانبول

Orhan Kemal Museum in Istanbul

از موثرترین جاذبه های استانبول ، موزه های استانبول است . یکی از این موزه ها به یاد بود اورهان کمال که روشنایی بخش ادبیات معاصر است با همکاری و پشتیبانی مرکز هماهنگی هنری و فرهنگی اورهان کمال، خانه وی به نشانی استانبول خیابان جهانگیر خیابان آکارسو شماره ۳۲ به موزه تبدیل شده است. درموزه اورهان کمال استانبولعکسهای اورهان کمال ، چاپ اول کتابها ، کتابهای منتشره به زبانهای بیگانه ، اتاق کار ، اشیاء شخصی و لباسهای وی به نمایش گذاشته شده است .

موزه هنرهای اسلامی کاخ ابراهیم پاشا استانبول

Ibrahim Pasha Palace Museum of Islamic Art in Istanbul

گنجینه های با ارزشی از مجموعه هنرهای مذهبی ترکیه در موزه هنرهای اسلامی ترکیه کاخ ابراهیم پاشا قرار داردو خود بنا هم از آثار مهم معماری به شمار می رود پس از اعدام ابراهیم پاشا از این کاخ به عنوان سربازخانه، زندان،دفتر ثبت وادارات دولتی استفاده می شد تا اینکه به موزه تغییر کاربری یافت. این کاخ از مکان های دیدنی استانبول است که در سال ۱۵۲۴ در بخش قدیمی شهر ناحیه فاتیح بین شاخ طلایی و تنگه بسفر و نزدیک کاخ توپکاپی ساخته شد.سلاطین عثمانی در زمان اوج امپراطوری شان بناهای بسیار زیبایی را در اقصی نقاط مناطق تحت کنترلشان پدید آوردند.کاخ سابق ابراهیم پاشا وزیر اعظم سلطان سلیمان در شهر استانبول که امروزه از دیدنی های ترکیه است در سال۱۹۸۳به موزه هنرهای اسلامی ترکیه تبدیل شد.کاخ ابراهیم پاشا از موزه های استانبول که این موزه در میدان هیپودروم درمقابل مسجد کبود استانبول قرار دارد در بخشی از موزه قالی ها و فرشهای نفیس ،ظروف، گلدانهای زیبا ، و ابزار و ادوات جنگی قرار داده شده است.ابراهیم پاشا صدراعظم با تدبیرسلیمان قانونی معروفترین سلطان عثمانی از جمله افرادی است که به واسطه سریال حریم سلطان در کشورهای منطقه بسیار معروف شده است.یونانی زاده ای که سرنوشتی مشابه امیر کبیر در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه داشت و با دسیسه اطرافیان شاه کشته می شود.وی که از علاقه مندان هنر و ادبیات غرب بود کاخ زیبایی در نزدیکی توپکاپی داشت که این کاخ به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استانبول شناخته شده و بعد از مرگش سرنوشت دیگرگونی یافت.

موزه ایاصوفیه

بدون شک ایاصوفیه یکی از بهترین موزه های استانبول است. این کلیسا و مسجد سابق، به طور شگفت انگیزی معماری دوره بیزانس و عثمانی را به ما نشان می دهد. گنبد اصلی آن در سالن اصلی است و در آن تعدادی از نقاشی های دیواری مسیحی و خوشنویسی های اسلامی قرار دارد.

موزه های باستان شناسی:

ساخت موزه باستان شناسی در سال ۱۸۱۱ میلادی توسط عثمان حمدی بی آغاز شد. این بنا در سال ۱۹۰۸ میلادی شکلی به سبک یونانی جدید پیدا کرد. معماری که ساختمان اصلی موزه باستان شناسی را طراحی کرد، طراحی هتل پرا پالاس در استانبول را نیز برعهده داشت. الهام بخش نمای این ساختمان، تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر بوده که هر دو از برجسته ترین آثاری هستند که دورن موزه نگهدار

موزه های گرجستان

بناهای یادبود و موزه های بسیار جالبی در گرجستان وجود دارد که مشاهده آثار آنها باعث آشنایی بیشتر شما با تاریخ و فرهنگ و هنر این کشور زیبا می گردد که می توانید در تور ارزان و لحظه آخری گرجستان مشاهده کنید.

موزه گرجستان (بخشی از موزه ملی گرجستان)

موزه گرجستان ، موزه هنرهای زیبا و گالری ملی گرجستان که در مرکز شهر تفلیس و خیابان شوتا روستاولی (Shota Rustaveli) واقع شده اند ، هرسه جزئی از یک موزه بزرگتر محسوب می شوند که همان موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum) است.

موزه گرجستان براحتی از طریق سرویس های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو با قیمتی کمتر از 1 دلار قابل دسترسی است.این موزه کلکسیونی از گنجینه های باستانی و ابزارهای قدیمی است که به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

مسافران علاقه مند در تور تفلیس می توانند به دو نمایشگاه موزه گرجستان نیز سری بزنند یکی نمایشگاهی که تاریخ طبیعی منطقه قفقاز را تشریح می کند و دیگری نمایشگاه مربوط به زمانی است که گرجستان تحت تصرف شوروی قرار داشت. ورود به موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان بوده و برای هر فرد بزرگسال ، حدود 2 دلار هزینه خواهد داشت.

موزه قوم نگاری روباز | Open Air Museum of Ethnography

موزه قوم نگاری، موزه ای وسیع و کامل است که در فضایی روباز تجهیز شده و بیش از ۵۰ هکتار زمین را در پارک ویک تفلیس در بر گرفته است. در این فضا بیش از ۷۰ ساختمان به چشم می خورد که در هر یک مجموعه ای عظیم و باشکوه از اسباب و اثاث سنتی مردم نواحی مختلف گرجستان به نمایش گذاشته شده است.

موزه قوم نگاری به ۱۰ قسمت مختلف تقسیم می شود که در هر یک به صورت تخصصی یکی از جنبه های مردم گرجستان را در معرض دید قرار می دهد. جالب آن که هر یک از این ساختمان ها با الهام از ساختمان های مشهور گرجستان ساخته شده اند. به طور مثال نمونه ای از برج نگهبانی مشهور سوانتی در این موزه بنا شده و همچنین سازه هایی با الهام از خانه های مناطق آبخازیا، آجارا و … دیده می شود. در هر ساختمان نیز اشیا و مجموعه هایی مربوط به همان بخش، مانند لباس های محلی، سرامیک، ظروف و وسایل زندگی روزمره در معرض دید عموم قرار داده شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تور لحظه آخری سفر باتو از سایت دیدن کنید.

هنگامی که به موزه قوم نگاری تفلیس رسیدید، از آن جا که این موزه بر فراز تپه های پارک ویک قرار دارد، شاهد منظره ای زیبا از شهر تفلیس در برابر خود خواهید بود.

موزه هنرهای زیبا تفلیس | Museum of Fine Arts

این ساختمان در اواخر قرن نوزدهم متعلق به مدرسه ای مذهبی بود که افرادی چون جوزف استالین، رهبر کمونیستی و معروف شوروی در آن تحصیل کرده بودند. در سال ۱۹۳۲ میلادی بود که ساختمان مدرسه را به عنوان موزه مورد استفاده قرار دادند و موزه هنرهای زیبا رسما افتتاح شد.

همان طور که نام این موزه نشان می دهد، امروزه این موزه محلی برای نمایش هنرهای زیباست و در آن مجموعه هایی از آثار هنری باستانی و قرون وسطی به چشم می خورد. البته مجموعه های این موزه تنها به نقاشی و آثار هنری محدود نمی شود و گنجینه ای از مقدس ترین اشیاء کشور گرجستان نیز در این موزه نگهداری می شود. از جمله این وسایل می توان به تندیس های مذهبی، صلیب و جواهراتی از فلزها و سنگ های قیمتی اشاره کرد.

خوب است بدانید که تنها به همراه راهنما می توانید از گنجینه موزه هنرهای زیبا تفلیس بازدید کنید.

 

 

 


نوشته شده توسط : مدیر | در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۹ :۵۷ : ۵۵


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024