منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

در این مقاله میخواهیم در مورد پیشینه‌ی برند زیپو، وجه تمایز آن با سایر فندک‌ها، ساختار فندک زیپو، نکته‌های جذاب در مورد آن و میزان محبوبیت این فندک در مقایسه با سایر فندک‌ها صحبت کنیم. علاوه بر این به شما میگوییم در صورت تمایل به خرید این فندک، از چه طریقی می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر به دنبال اطلاعات کاملی از این برند هستید، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز درباره فندک زیپو

برند زیپو از کجا شروع شد؟

اگر اهل فندک و اکسسوری‌های لوکس هستید، به احتمال زیاد نام برند زیپو (Zippo) را به دفعات شنیده‌اید. این برند، یک برند انحصاری امریکایی تولید فندک است. اولین فندک این برند در سال 1932 و توسط “جورج بلیزدل” تولید شد.

اما ایده‌ی تولید فندک زیپو از کجا آمد؟

ایده‌ی این فندک از دقت آقای بلیزدل به فندک اتریشی دوست خود آغاز شد. آقای بلیزدل متوجه شد که فندک اتریشی دوستش به دلیل داشتن دودکش، حتی در باد هم خاموش نمی‌شود و این مزیتی برای این فندک محسوب می‌شود. اما مشکل بزرگ در نحوه‌ی استفاده و طراحی ناکارآمد و نامناسب این فندک بود. زیرا برای روشن کردن فندک اتریشی نیاز بود که شخص از هر دو دست خود استفاده کند. علاوه بر این سطح نازک فلزی این فندک به راحتی خم میشد.

آقای بلیزدل با مشاهده‌ی این مشکلات، تصمیم گرفت فندک را باز طراحی کند. او ابتدا یک مکعب مستطیل کوچک ساخت که دری با لولا بر روی آن نصب شده بود. در طراحی جدید فندک، دودکش با کمی تغییرات در طراحی حفظ شد. در نتیجه‌ی همه‌ی این تغییرات، فندکی بسیار زیبا که به راحتی و تنها با استفاده از یک دست روشن میشد، ساخته شد. آقای بلیزدل نام این فندک را زیپو گذاشت.

طرح های مختلف فندک زیپو

دلیل انتخاب نام زیپو چه بود؟

آقای بلیزدل خودش نام زیپو را برای فندکش انتخاب کرد. زیرا او واژه‌ و آهنگ کلمه‌ی “زیپ” را بسیار دوست داشت و به دلیل همین علاقه‌ی شدید، در این کلمه کمی تغییرات ایجاد کرد و فندک خود را با نام “زیپو” عرضه کرد.

ساختار فندک زیپو

وجه تمایز با سایر برندها

وجه تمایز اصلی این برند با سایر برندها، در ساختار و نوع طراحی آن می‌باشد. در ساخت این فندک از بنزین مخصوصی به عنوان مایع آتش‌زا استفاده شده است.  علاوه بر این، در این فندک‌ها به جای مگنت جرقه زن، از سنگ و چخماق استفاده شده است. نحوه‌ی کار به این صورت است که بنزین مخصوص در داخل محفظه‌‌ای ریخته شده است. سپس این بنزین از طریق نمد مخصوصی که در این فندک قرار گرفته است، جذب شده و از این طریق وارد فیتیله می‌شود. یکی از دلایل استفاده از سوخت بنزین در فندک‌های این برند، ماندگاری آتش در آن می‌باشد.

بر خلاف ساختار پیچیده‌ی فندک ضد باد زیپو، مکانیزم کار آن خیلی ساده است. این فندک از 22 قطعه‌ی مختلف تشکیل شده است و برای تولید آن 108 مرحله طی می‌شود.

قطعه‌های استفاده شده در این فندک شامل موارد زیر هستند:

روزنه، فنر بادامک، دندانه، میخ پرچ، صفحه فلزی، محفظه داخلی، توپ‌های ریون، پد نمدی، سنگ چخماق، سر فنر، فنر سنگ چخماق، پیچ، درب برنجی، لولاها، پین لولا، محفظه‌ی پایینی برنجی، فتیله، چرخ سنگ چخماق، پرچ چرخ سنگ چخماق، جای دودکش، دودکش.

در تصویر زیر، ساختار داخلی این فندک را مشاهده می‌کنید:

ساختار و ساختمان فندک زیپو

گارانتی برند زیپو

این برند  اعلام کرده است که با وجود تمام ریزه‌کاری‌ها و پیچیدگی‌های ساختار این فندک، کار کردن همیشگی آن‌ها را گارانتی میکند و یا در صورت بروز مشکل در هر یک از آن‌ها، آن را به صورت رایگان و بدون توجه به شرایط و عمر فندک، تعمیر و یا تعویض می‌نماید.

فندک زیپو برای چه افرادی مناسب است؟

این فندک بهترین انتخاب برای خاص‌پسندان و علاقه‌مندان به داشتن اکسسوری‌های زیبا، تک و لاکچری می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک فندک‌ شیک، خاص و جذاب هستید، خرید زیپو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طرح‌های متنوع و زیبای این فندک‌ها، به همراه ظرافتی که در طراحی آن‌ها به کار رفته است، جلوه‌ی ویژه‌تری به آن‌ها بخشیده است.

در ادامه تعدادی از انواع طرح‌های این فندک‌ها را می‌توانید ببینید:

انواع طرح های فندک زیپو

اگر شما هم به مشاهده یا خرید این نوع فندک علاقه دارید، میتوانید انواع طرح‌ها و مدل‌های آن را با تنوع بالا و بازه‌های قیمت متفاوت در سایت زیپو سنتر مشاهده کنید.  همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02122386785 و 09123792219 تماس بگیرید.

دانستنی‌های جالب درمورد زیپو

این برند 12 میلیون فندک در سال تولید می‌کند. به طور ملموس‌تر، در هر دقیقه حدود 23 فندک و در ساعت حدود 1400 فندک! گفته میشود اگر تمام فندک‌های تولید شده توسط این برند را پشت سر هم قرار دهیم، به اندازه‌ی نصف مسیر خط استوا، طول آن‌ها خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید 15 باشگاه کلکسیون زیپو در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلیس، سوئیس، ایتالیا و … وجود دارد، موزه‌ای با مساحت 1400 مترمربع به محصولات این برند اختصاص یافته و در فیلم‌های سینمایی زیادی (حدود 1200 فیلم سینمایی) از برند زیپو استفاده شده است. میکل داگلاس و هریسون فورد از جمله بازیگرانی هستند که در چند فیلم خود از این فندک استفاده کرده‌اند. این فندک حتی به انیمیشن‌ها هم نفوذ کرده است. در انیمیشن “وال-ای”، روبات‌ها در چند صد سال بعد، فندک زیپو را که به جا مانده از مردم زمین است، در دست میگیرند و از روشن شدن آن شگفت زده می‌شوند

سخن آخر

در این مقاله، درباره‌ی همه‌ی آن چیزی که لازم بود در مورد خرید فندک زیپو بدانید، صحبت شد. اگر به دنبال فندکی با کیفیت، لوکس و با طراحی زیبا و منحصر به فرد هستید، اگر علاقه‌مند به جمع‌آوری اکسسوری‎های لوکس هستید، و یا اگر قصد دارید هدیه‌ای ارزشمند و خاص تهیه کنید، فندک برند زیپو یکی از بهترین انتخاب‌هاست. برای تهیه‌ی زیپوی اصل با قیمت مناسب و طرح‌های متنوع می‌توانید به سایت زیپو سنتر مراجعه کنید.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷ :۳۰ : ۰۰


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024