منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

زمانیکه بحث هدایت یک هواپیما به میان می‎آید تمامی فکرها به سمت شخص اول پرواز یعنی خلبان خواهد رفت و اینطور به نظر خواهد رسید که خلبان در پرواز همه کاره می‎باشد. در صورتیکه با بلیط هواپیما از این وسیله نقلیه استفاده کرده باشید افراد دیگری را در هواپیما خواهید دید که در کنار خلبان که وظیفه هدایت کردن هواپیما را دارد به انجام وظیفه می‎پردازند.

افرادی که در یک سفر هوایی با خرید بلیط خارجی و یا داخلی به ارائه خدمات به شما خواهند پرداخت پرسنل پرواز، مهندس پرواز و کمک خلبان هستند که در کنار خلبان به انجام فعالیت‎های مربوطه مشغول خواهند بود.

جالب است بدانید که در بسیاری از وسایل پرنده ماننده هلیکوپتر و هواپیما کمک خلبان هدایت آن وسیله نقلیه را برعهده دارد و در واقع نقش اصلی را کمک خلبان بازی می‎کند و مسافرانی را که با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به مقاصد مربوطه می‎رساند. در ادامه به ارائه جزئیاتی در مورد وظایف کمک خلبان خواهیم پرداخت و با این شغل بیشتر آشنا خواهیم شد.

در آغاز بحث بای درک بهتر وظایفی که یک کمک خلبان برعهده دارد دانستن این نکته ضروری به نظر می‎رسد که مسئولیت هدایت هواپیما برعهده کمک خلبان بوده است که اینکار را در حضور خلبان اصلی پرواز انجام خواهد داد و مسافرانی را که با بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان خواهند رساند.

عموما در برخی موارد ممکن است خلبان دوم به عنوان کمک خلبان شناخته شود که این امری اشتباه است. در واقع خلبان دوم شخصی است که تمامی دوره‎های مورد نیاز خلبانی را سپری کرده است و تنها بدلیل داشتن تجربه کمتر و انجام ساعات پروازی کمتر نسبت به خلبان اول پرواز، در اصطلاح با نام خلبان دوم شناخته می‎شود.

در صورتیکه با تهیه بلیط هواپیما با استفاده از 12 روش فوق‌العاده برای خرید بلیط هواپیما قصد انجام سفری را دارید این وظیفه خلبان‎ها می‎باشد که شما را با توجه به زمان‎بندی‎های خاص و برنامه‎ریزی شده که تمامی این برنامه‎ها توسط شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستند پیاده‎سازی شده است به مقصد مورد نظرتان برسانند.

لازم به ذکر است که خود خلبان‎ها در چگونگی طراحی این برنامه‎ها نقشی ندارند و تنها موظف هستند که طبق آنها رفتار کنند و مسافرانی را که با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان برسانند.

کمک خلبان نیز مانند خلبان اصلی وظیف انتقال مسافران و محموله‎های باری را دارند و همانطور که از نام آنها پیداست در انجام این مسئولیت و رساندن مسافرانی که با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی قصد سفر دارند به کمک خلبان خواهد آمد و بخشی از وظایف خلبان را برعهده خواهد گرفت.

 تمامی فعالیت‎هایی که یک کمک خلبان در طول یک سفر هوایی انجام می‎دهد زیر نظر خلبان اصلی پرواز صورت می‎پذیرد.

در ادمه با ما همراه باشید تا بصورت موردی به کارهایی که یک کمک خلبان در طی یک پرواز هوایی مامور به انجام آنها است اشاره کنیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به چگونگی  انجام این شغل بدست آورید.

از وظایفی که یک کمک خلبان باید در هر سفر هوایی بدان‎ها بپردازد می‎توان به موارد زیر اشاره کرد: بررسی چک لیست موتور، هیدرولیک‎ها و دیگر سیستم‎های هواپیما، بررسی بارهای موجود در هواپیما و اطمینان از اینکه بارها به شکلی درست و صحیح در جای خود قرار گرفته باشند.

 در این مرحله وزن هواپیما نیز باید توسط کمک خلبان کنترل شود تا این وزن از حد مجاز خود عبور نکرده باشد و مسافرانی که با بلیط هواپیما و با استفاده از خرید بلیط خارجی قصد سفر دارند بدون کمترین آسیبی به مقاصد مورد نظرشان برسند.

وظیفه بررسی میزان سوخت هواپیما نیز برعهده کمک خلبان می‎باشد که باید قبل از انجام هر سفر هوایی به شکلی دقیق صورت گیرد. وظیفه برقراری ارتباط با برج مراقبت نیز برعهده کمک خلبان می‎باشد برای برخاستن و نشستن با برج مراقبت ارتباط برقرار می‎کند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‎کند.

 علاوه‎بر اینها روشن کردن موتورهای هواپیما نیز برعهده کمک خلبان بوده است و باید هواپیما را تا محل اصلی تیک آف هدایت کند تا مسافرانی را با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان برسانند.

در طول سفر کمک خلبان باید میزان سوخت و شرایط موتورها را همواره مورد بررسی قرار دهد تا در زمان پرواز برای افرادیکه با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی در حال پرواز هستند مشکلی پیش نیاید.

 در هواپیما ابزاری در اختیار کمک خلبان قرار خواهد گرفت که با استفاده از آنها می‎تواند مسیر پرواز را مورد بررسی قرار دهد و از قرار داشتن هواپیما در مسیر درست اطمینان حاصل کند تا با کمترین زمان به مقصد مورد نظر برسند.

از دیگر وظایف کمک خلبان اطمینان حاصل کردن از نشست کامل هواپیما در زمان فرود و از زمان برخاستن از بلند شدن کامل هواپیما باید اطمینان حاصل کند تا افرادیکه با استفاده از بلیط ارزان هواپیما در حال استفاده از این وسیله نقلیه هستند از کوچکترین آسیبی مصون بمانند و به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسند.

در یکی از معتبرترین مجله‎های هواپیمایی در مورد توضیح وظایف کمک خلبان اینگونه متنی منتشر شده است: از جمله مهم‎ترین وظایف کمک خلبان این است که قبل از پرواز، روند را به دقت برنامه‎ریزی کند، سیستم‎های مختلف هواپیما و بخش‎های متفاوت آن را مورد برررسی قرار دهد و حتما مطمئن شود که تمامی بارها و محموله‎ها به درستی در جای خود قرار گرفته‎اند.

التبه انجام تمامی این وظایف کاملا برعهده کمک خلبان نمی‎باشد و بین خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز تقسیم خواهد شد تا کیفیت انجام آنها افزایش پیدا کند و مسافرانی که با بلیط هواپیما و با بیط خارجی قصد سفر دارند به سلامت به مقصدشان برسند.

برای اطلاع از وضعیت آب و هوا باید با برج مراقبت ارتباط برقرار شود و این نیز از وظایف کمک خلبان می‎باشد. در صورتیکه وضعیت آب و هوا نامساعد بود کمک خلبان باید این موضوع را به خلبان اصلی پرواز اطلاع دهد تا تصمیمات مورد نظر توسط خلبان گرفته شود.

 از مهم‎ترین زمان‎های پرواز زمان برخاستن و نشستن یک هواپیما می‎باشد که نیاز اسن در این زمان‎ها خلبان و کمک خلبان از هماهنگی دقیقی برخوردار باشند.

گاها پیش می‎آید که در طول پرواز وظایف خلبان و کمک خلبان باهم عوض می‎شوند و به زبانی دیگر وظایف را بین یکدیگر تقسیم می‎کنند. بعد از انجام پرواز و رساندن مسافرانی که با بلیط هواپیما در این پرواز حضور داشتند باید یک گزارش کامل از پرواز و تمامی اطلاعات و اتفاقاتی که در طول پرواز رخ داده است ارائه کنند.

 کمک خلبان‎ها گاها به جز خدمات پرواز به انجام فعالیت‎های دیگر نیز مشغول خواهند اما همانطور که گفته شد این وظایف بین پرسنل پرواز تقسیم خواهد شد. از جمله کارهای غیر پروازی که کمک خلبان موظف به انجام آنها می‎باشد بررسی زمان پرواز، قرار داده شدن مناسب بارها و مسافران است.

در صورتیکه این وظایف توسط کمک خلبان با دقت انجام شود افرادیکه با استفاده از بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند می‎توانند با خیالی آسوده وارد هواپیما شوندو به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسند. در هلیکوپتر وظایف سنگین‎تری به کمک خلبان محول خواهد شد و باید هموتره و در همه لحظات درختان، پل‎ها، خطوط برقی، برج‎های انتقال و سایر موانع خطرساز را مورد بررسی قرار دهد تا آسیبی به سرنشینان وارد نشود.

یکی دیگر از وظایف یک کمک خلبان در پروازها این است که باید به شکلی واضح و مفهوم با برج مراقبت صحبت کند و با دقت به دستور‎العمل داده شده توسط برج مراقبت عمل کند و به انتخاب بهترین مسیر در مواقع اضطراری بپردازد تا مسافرانی که با بلیط ارزان هواپیما در حال سفر هستند با کمترین خطر و مشکل روبرو شوند.

یک کمک خلبان باید همواره بر روی سیستم پروازی نظارت داشته باشد زیرا ممکن است هر تغییر کوچکی که در این سیستم رخ می‎دهد عواقب و اثرات بزرگی داشته باشند و امنیت این سفر هوایی را با چالش روبرو سازند.

منبع: سام سیر


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ساعت ۱۴ :۵۶ : ۴۳


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024