منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

آیا شما نیز این سوال را تا به حال از خودتان پرسیده اید؟ اگر جواب تان مثبت است پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا کمی درباره روش ها و اصول طراحی اتاق نشیمن که یکی از مهمترین بخش های هر خانه است صحبت کنیم. همان جایی که شاید با ساعت ها نشستن در آن جا روزتان را سپری و یا با مهمان هایتان خوش و بش کنید.

در ادامه خواهید خواند:

  • اصول طراحی اتاق نشیمن و تاثیر رنگ بر طراحی داخلی
  • اصول طراحی اتاق نشیمن و روش های چیدمان مبلمان
  • اصول طراحی اتاق نشیمن و معجزه‌ی نور در دیزاین داخلی

 

اصول طراحی اتاق نشیمن و تاثیر رنگ بر طراحی داخلی

 

 

یکی از چالش برانگیزترین کارها در هنگام دکوراسیون داخلی و طراحی اتاق نشیمن، انتخاب تم رنگی برای فضای اتاق است. رنگ دیوار اتاق نشیمن را چگونه انتخاب کنیم؟ چه رنگی برای فرش اتاق نشیمن مناسب است؟ رنگ پرده های اتاق نشیمن را با چه چیزی ست کنیم؟ ترکیب رنگ مبلمان راحتی اتاق نشیمن بهتر است چگونه باشد؟ در انتخاب رنگ اکسسوری های به کار رفته در طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟ چه رنگی برای چیدمان اتاق نشیمن مدرن و یا چیدمان اتاق نشیمن سنتی مناسب تر است؟ این ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که در هنگام طراحی داخلی اتاق نشیمن با آن ها مواجه خواهید شد. حال سوال اصلی این است

 

که اصول انتخاب رنگ اتاق نشیمن چیست؟

 

نکته اول: آشنایی با پالت های رنگی و رعایت ترتیب

 

 

وقتی تصمیم به انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن دارید، در ابتدا لازم است تا کمی درباره مباحث رنگ شناسی، هارمونی رنگ ها، رنگ های خنثی، رنگ های مکمل و رنگ های هم خانواده بیشتر بدانید. سپس تم رنگی مورد علاقه‌ی خودتان را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعدی می توانید رنگ اِلِمان ها و عناصر بزرگ تر اتاق نشیمن را انتخاب نمایید. یعنی همان عناصری که در انتخاب رنگ آن ها با محدودیت بیشتری مواجه هستید. به عنوان مثال رنگ فرش ها، رنگ دیوار و رنگ پرده ها.

 

نکته دوم: میانه روی

 

بهتر است مشخص کنید که واقعا به چه رنگی علاقه دارید و می خواهید کدام عناصر را از رنگ های هم خانواده و کدام عناصر را از رنگ های مکمل انتخاب کنید. در این صورت می توانید انتخاب های آگاهانه تری داشته باشید و پالت رنگی جذاب تری بسازید.

یکی از مهم ترین اصول طراحی اتاق نشیمن این است که در استفاده از رنگ های مشابه و رنگ های مکمل زیاده روی نکنید. به این معنی که تصور نکنید اگر مثلا رنگ سبز را برای رنگ دیوار اتاق نشیمن انتخاب کرده اید پس حتما باید همه چیز را از تم رنگی سبز انتخاب کنید و یا بالعکس دیگر نباید از هیچ المان سبز رنگی استفاده کنید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که همنشینی رنگ های مکمل باعث می شود تا رنگ ها و عناصر طراحی بهتر دیده شده، فضای اتاق نشیمن از یکنواختی خارج شده و جلوه‌ی بصری بیشتری داشته باشد.

اصول طراحی اتاق نشیمن و روش های چیدمان مبلمان

 

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در اصول طراحی اتاق نشیمن، توجه به اصول چیدمان مبل در اتاق نشیمن است. چیدمان مبل در اتاق نشیمن مربعی، اتاق نشیمن مستطیلی و یا اتاق نشیمن دایره‌ای متفاوت می باشد. همچنین چیدمان اتاق نشیمن کوچک با بزرگ تفاوت دارد.

نوع، تعداد و ترکیب مبلمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در چیدمان آن بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر صاحب خانه هستید و هنوز مبلمان خود را نخریده اید، توصیه می کنیم که ابتدا به صورت ذهنی و با گذاشتن اشیاء جایگزین مثل برش های مقوا با ابعاد و اندازه های درست، چیدمان های مختلف مبلمان را بررسی کنید. زیرا در این صورت متوجه می شوید که با توجه به شکل هندسی فضا، محل قرار گرفتن پنجره ها و دیگر عناصر داخلی، به چه تعداد مبل تک نفره، دو نفره یا سه نفره برای رسیدن به بهترین چیدمان مبل خانه نیاز دارید.

 

محل قرار گرفتن مبلمان نسبت به فرش نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه است که بسیار مهم می باشد. این نکته در تصاویر زیر به خوبی نشان داده شده است.

 

 

اصول طراحی اتاق نشیمن و معجزه ‌ی نور در طراحی داخلی

منابع نوری یکی دیگر از مسائلی ست که باید در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به آن توجه کنید. فضای اتاق نشیمن خانه‌‌ی شما چند تا پنجره دارد؟ پنجره ها در کدام یک از دیوارها قرار گرفته اند؟ آیا فضای اتاق نورگیر است؟ جواب دادن به این سوالات بسیار مهم می باشد. زیرا منابع نوری نه تنها در تامین نور محیط و جلوه‌ی بصری عناصر طراحی اثرگذار است، بلکه بر روی نوع چیدمان مبلمان اتاق نشیمن نیز تاثیر دارد.

 

محل قرار گرفتن پنجره ها می تواند نوعی عامل محدودکننده و یا یک عامل کمک کننده در چیدمان مبل باشد. البته که این مسئله از یک خانه به خانه‌ای دیگر و از یک سلیقه به سلیقه‌ای دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال قرار گرفتن تلویزیون بر روی دیوار روبروی پنجره به دلیل انعکاس نور پنجره بر روی صفحه تلویزیون، ممکن است تماشای آن در روز با مشکل روبرو کند. و یا داشتن یک پنجره‌ی نورگیر به شما در چیدمان و انتخاب محل قرار گرفتن گلدان های گل در اتاق نشیمن کمک کند.

نتیجه گیری: در این مقاله سعی کردیم تا اصول طراحی اتاق نشیمن را از نظر تاثیر رنگ و نور و نیز روش های چیدمان مبل در اتاق نشیمن بررسی کنیم. با خواندن این مقاله به نکات مهمی درباره اصول انتخاب رنگ، اصول چیدمان مبل و تاثیر منابع نوری بر روی چیدمان اشاره کردیم که می تواند در هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن منزل تان راهنمای تان باشد. پس برای داشتن بهترین چیدمان اتاق نشیمن ایرانی، پیشنهاد می کنیم که اگر مقاله را به صورت تیتروار خوانده اید حتما یک بار هم آن را به طور کامل بخوانید و برای اطلاعات بیشتر می توانید بقیه مطالب را از اینجا مشاهده نمایید.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵ :۴۶ : ۱۹


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024