منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

منطقه زمین

همانطور که خودشناسی اولین پله حرکت به سمت هدف و آینده است، یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید زمین ویلا، شناخت نیاز و روحیه خودتان است، آیا شما ترجیح می دهید آخر هفته خود را در اتمسفر آرامش بخش جنگل صرف کنید یا در کنار ساحل؟ یا هر دو؟ یا فضای کوهستانی را ترجیح می دهید و یا همچون برخی انسان ها آرامش مناطق کویری را ترجیح می دهید؟ به هر حال، انتخاب این موضوع کاملا به شما و شخصیت شما بستگی دارد.

ابعاد زمین

انتخاب ابعاد زمین به دو فاکتور مهم بستگی دارد، اول توان مالی شما و دوم نیاز شما .فاکتور اول مشخص و لازم به توضیح نیست، اما نیاز شما بخش مهمی در طراحی ویلا می باشد. ابتدا باید تعیین کنید که ویلایی در سطح شیبدار می خواهید یا ویلایی بدون توپوگرافی و در زمین مسطح. همانطور که توان مالی شما با نیاز شما رابطه مستقیمی دارد؛ نیاز شما نیز با روحیه شما رابطه مستقیمی دارد. پس هوشمندانه بررسی و انتخاب کنید.

انتخاب سبک طراحی

سبک طراحی شما کاملا وابسته به سلیقه و علاقه شماست. رویای شما زندگی در یک طراحی ویلا مدرن است یا ترجیح می دهید در یک ویلا روستیک زندگی کنید و یا ویلای کلاسیک؟ یا یک ویلای سنتی ایرانی را ترجیح می دهید؟

در اینجا به بررسی ویلای مدرن خواهیم پرداخت:

سبک مدرن

ویلاهای مدرن به زیر مجموعه های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام با کمی تغییر راهی مجزا در طراحی ویلا را در بر می گیرند، برخی سبک های مینیمال همچون ویلای طراحی شده توسط معمار مشهور لوکوربوزیه را می پسندند که در مینیمال ترین حالت ممکن با ترکیب خطوط مستقیم و منحنی و استفاده از متریال شیشه طراحی شده است و برخی تنها خطوط منحنی و نرم را ترجیح می دهند و برخی تنها خطوط مستقیم و قابل درک را می پسندند و برخی دیگر با روحیه متفاوتی که دارند خطوط شکسته و خشن را در طراحی می پسندند.

شما می توانید برخی از مدل های طراحی و اجرا ویلا را در اینجا مشاهده کنید.

حجم کلی ویلا

به طور کلی شکل گیری حجم ها بر اساس سمپل های ثابتی می توانند صورت گیرند که به طور متدوال به این بخش ها تقسیم می شوند: I شکل، U شکل، خطی

طراحی پلان ویلا

بهترین شیوه در طراحی پلان ویلای مدرن، طراحی به سبک پلان باز یا در اصلاح انگلیسی Open Plans، می باشد. فضاها بدون هیچ گونه پیچیدگی در کنار یکدیگر قرار خواهد گرفت و همبستگی جذابی را پدید خواهد آورد.

نمای ویلا مدرن

طراحی نمای ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلا می باشد؛ اولین بخشی که مشاهده می کنید حجم و نمای ویلا می باشد، در واقع نه تنها این بخش برای شما مهم می باشد، بلکه برای دوستان، همسایه های مجاور و تمامی افرادی که ویلای شما را می بینند بسیار مهم می باشد. نمای ویلای شما رابطه مستقیمی با محیط پیرامونی سایت پروژه شما دارد. به طور کلی طراحی و ساخت ویلای شما همه مخاطبین و انرژی های اطراف سایت پروژه شما را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد. طراحی ویلای شما می تواند از احجام صلب و سخت تشکیل شده باشد یا از صفحات افقی و متریال های شفاف همچون شیشه باشد و یا اینکه می توان حجمی صلب را با شیشه ای از صلبیت خارج کرد. به هر حال طراحی ویلا متشکل از بازی نیروهاست و هر نیرو انرژی ای را در محیط به جریان خواهد انداخت. بهتر است در انتخاب این مورد محتاط تر عمل کنید تا انرژی همسو با انرژی شما در فضای ویلا به جریان بیافتد.

طراحی داخلی ویلا

در طراحی داخلی ویلا استفاده از المان های مدرن، رنگ های مختلف، متریال هایی همچون سنگ های اسلب، بوک مچ، فرنیچر های مدرن می تواند هارمونی فضایی شما را به بهترین شکل ممکن ایجاد کند. استفاده از کرتین وال یا شیشه های قدی در جهت حیاط ویلا باعث ورود نور، برقراری ارتباط انسان و محیط اطراف و همچین حس مینیمالیست بیشتری به شما خواهد داد. در ویلاهای مدرن، استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های کلاسیک توصیه نمی شود، در حالت کلی استفاده از رنگ و متریال هایی با بافت قابل لمس همچون سنگ ، چوب و بتن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد تا حس مدرنیسم بیشتری به شما انتقال دهد. متداول ترین رنگ در ویلاهای مدرن در دیوارها، رنگ سفید و طوسی می باشد تا فضایی بزرگ با انرژی بی نظیر برای شما فراهم کند.

اهمیت طراحی پله در ساخت ویلا

پله یکی از المان های حیاتی ویلا می باشد که باید با دقت بسیار زیادی طراحی و در بهترین قسمت پلان ویلای شما قرار گیرد. ترکیب پله به همراه وید می تواند جذابیت زیادی را برای ویلای شما فراهم کند. پله ها می توانند دکوراتیو یا سازه ای اجرا شوند، می توانند دکوراتیو با بازوی میانی و یا به صورت کف پله بدون رایزرها اجرا شوند. همچنین پله ها می توانند به صورت خطی، U شکل، L شکل باشند. همچنین پله ها به صورت T شکل در ویلاهای کلاسیک نقش پر رنگی دارند.

شومینه در ویلا

استفاده از شومینه چه در ویلاهای روستیک و کلاسیک و چه در ویلاهای مدرن به المانی جدایی ناپذیر تبدیل شده است و در اکثر ویلاها اجرا می شود. شاید به دلیل تقویت روابط خانواده و دورهم نشینی های شبانه خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. تفاوت شومینه ها در ماهیت آن ها نیست، تنها در ظاهر آن ها می باشد که با توجه به سبک ویلا به شکل های مختلفی طراحی و اجرا می شود.

انتخاب فرنیچر ویلا

در قرن حاضر و در انتخاب فرنیچر ویلا همچون مبلمان پذیرایی، برترین طراحان داخلی و همچنین معمارانی همچون میس ون در رو Mies van der Rohe)) از فرنیچر هایی با پارچه هایی ساده با بافت های مشخص استفاده می کنند. این موضوع به افزایش آرامش فضایی شما کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی محوطه

به طور کلی طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا به چهار بخش تقسیم می گردد؛ بخش اول، فضای استخر؛ بخش دوم، مسیر پیاده؛ بخش سوم، آلاچیق؛ بخش چهارم، فضای سبز یا باغچه؛

فضای استخر و همچنین جایگاه درخت های موجود در سایت می تواند به عنوان اولین فضاهای طراحی محوطه مورد بررسی قرار گیرد، سپس فضاهای دیگر به راحتی سازمان دهی خواهند شد. طراحی مسیر پیاده بسته به توپوگرافی زمین، می تواند به شکل های مختلفی انجام گیرد. به طور مثال در زمین های شیب دار میتواند دسترسی ها را با استفاده از پله ها خطی ، پله های پراکنده انجام داد. اجرای چمن ها به صورت پلکانی یکی از روش های جذاب دیگر می باشد. در نهایت آلاچیق را می توانید در جلوی ویلا و اگر محرمیت برای شما حائز اهمیت است، در پشت ویلا اجرا کنید و ما بقی فضاها را با کمک چمن و گیاه و درخت تکمیل کنید.

طراحی پارکینگ

در ویلاهای مدرن، بسته به نوع توپوگرافی زمین پارکینگ در زیر بنا و یا در جلوی بنا قرار میگیرد. اصولا پارکینگ هایی که زیر بنا طراحی میگردند ارتباط مستقیمی با حجم بنا دارند. همچنین پارکینگ هایی که در محوطه قرار میگیرند می توانند با سازه های چادری جذاب مسقف شوند و یا سازه های ساده تری داشته باشند.

نورپردازی محوطه و نما

برای ایجاد فضایی دلنشین و جذاب، نورپردازی محوطه و نما از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر هارمونی نمای ویلای شما در شب نیز برای شما حائز اهمیت می باشد پیشنهاد میکنیم که حتما نورپردازی خود را همسو با حجم و نمای ویلای خود انجام دهید. نورهای نقطه ای و خطی کمک زیادی به ایجاد این جذابیت خواهند کرد. همچنین نور پردازی فضاهای قابل استفاده در محوطه به هنگام شب، اهمیت زیادی دارد. ما بقی فضاها به انتخاب شما و با هزینه بیشتر در الویت دوم نورپردازی می باشد.

روف گاردن

در فضای حاکم در شهرها طراحی روف گاردن ها یا سقف هایی پوشیده از گیاهان (به طور معمول چمن) عضو جدایی ناپذیر ویلاهای مدرن شده است. این سقف ها ضمن کاهش دما در فضای زیرین خود و همچنین کاهش دما در اطراف خود سبب حس طراوت و آرامش زیادی برای ساکنین می شود. همه این ها به دلیل ارتباط دیرینه انسان و طبیعت است که از زمان های آغازین زندگی بشر با او همواره بوده است.

متریال ساخت ویلا

انتخاب متریال ساخت ویلا جدا از هزینه ها و اقلیم مورد نظر بسیار گسترده است اما بهترین متریال هایی که در دهه اخیر مورد استفاده قرار گرفته است: آجر، بتن از نوع پیش ساخته، چوب ترموود، سیمان رنگی و مقاطع مختلف فلز و سنگ می باشد.

طراحی ورودی ویلا

اگر از آن دسته از انسان هایی هستید که به دنبال تحت تاثیر قراردادن دوستان خود در بدو ورود به ویلا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که طراحی ورودی ویلا را جدی بگیرید. ورودی ویلای مدرن شما اولین فضایی است که دوستان شما با آن ارتباط بصری برقرار خواهند کرد.

سخن پایانی

در پایان لازم به ذکر است، اگر در طراحی و ساخت ویلای خود نیاز به مشاوره رایگان داشتید، می توانید با یکی از مطرح ترین شرکت های حال حاضر کشور یعنی گروه معماری ویلا 1000 ارتباط برقرار کنید.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۲۰ :۰۳ : ۰۸


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024