منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

به دلیل آلودگی بسیار زیاد آب لوله کشی شهری، بسیاری از خانواده ها برای داشتن آبی سالم و بهداشتی برای خرید دستگاه تصفیه آب تمایل زیادی نشان می دهند. دستگاه های تصفیه آب خانگی با فیلتر هایی که دارد مواد و املاح مضر آب را از بین می برد و آبی با کیفیت و تمیز در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و با روش های متفاوت آب را تصفیه می کند. ما در این مقاله به تفاوت روش اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون پرداختیم و به شما انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب را معرفی می کنیم و در انتها نکات مهم خرید آب تصفیه کن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی تصفیه آب اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون

اسمز معکوس یک روش مدرن برای تصفیه کردن آب است و با فیلتر ممبران این کار را انجام می دهد.این روش برای از بین بردن املاح مضر و نا خالصی های آب تا 99 درصد موثر است.در اسمز معکوس آب با فشار زیاد توسط پمپ وارد فیلتر ممبران می شود و تنها مولکول های آب اجازه ی عبور از آن را دارند.سختی آب کاهش می یابد و در از بین بردن طعم شوری آن نیز بسیار موثر است. دستگاه تصفیه آب RO از جریان برق استفاده می کند،دارا یک پمپ برای تنظیم فشار دستگاه است و یک مخزن برای نگهداری آب در زمان قطعی برق دارد.
روش تصفیه آب آشامیدنی اولترافیلتراسیون نیز مشابه اسمز معکوس است و تفاوتش در اندازه ی منافذ غشای آن می باشد.این منافذ در دستگاه اولترافیلتراسیون بزرگ تر است و مواد جامد و میکروب های آب را به خوبی از بین می برد اما در از بین بردن ناخالصی های محلول در آب موثر نیست.دستگاه تصفیه آب UF نیازی به برق ندارد و پمپی هم برای تنظیم فشار آب ندارد. دارای مخزن برای نگهداری آب نیستند و معمولا رو شیر نصب می شوند. این دستگاه ها نسبت به اسمز معکوس قیمت کمتری دارند و می توانند با سایر فرایند ها مثل فرابنفش و اسمز معکوس نیز ترکیب شوند.
در کل تفاوت روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون زیاد نمی باشد و هر یک از آن ها مزایای خاصی دارند و برتری نسبت به یکدیگر ندارند.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب دارای فیلتر های مختلفی است که هر یک از آن ها بخشی از آلودگی های آب را ازبین می برند.مراحل دستگاه تصفیه نیز بستگی به ترتیب قرار گرفتن فیلتر ها دارد. انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب بدین شرح می باشد:

فیلتر الیافی یا پروپیلن: این فیلتر در مرحله ی اول تصفیه آب قرار می گیرد و دارای منافذی با قطر 5 میکرون است.ذراتی که درشت تر هستند در قسمت بیرونی فیلتر و ذرات ریز تر در قسمت داخلی آن گیر می کنند. بنابراین گل و لای و شن و ماسه در فیلتر پروپیلن به دام می افتند و وارد آب نمی شوند. اگر آب املاح زیادی داشته باشد و میزان مصرف آن بالا باشد در این فیلتر مواد و ذرات بیشتری جمع می شود و باعث کدر شدن آن می شود. در این صورت حتما باید فیلتر تعویض شود. عدم تعویض به موقع آن باعث کاهش کیفیت آب و سوختن دستگاه می شود.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر کربن فعال: این فیلتر در جذب ناخالصی های شیمیایی بسیار قوی و موثر است و نقش مهمی را در تصفیه آب ایفا می کند. کربن فعال موجودات زنده و آلاینده ها را به خود جذب می کند. این فیلتر در دستگاه تصفیه آب وظیفه ی از بین بردن مواد شیمیایی، کلر ، اسیدها و بو و مزه ی بد آب را دارد. عمر این فیلتر معمولا 4 تا 6 ماه می باشد و در صورت عدم تعویض به موقع منجر به پاره شدن فیلتر های دیگر می شود.

فیلتر کربن بلاک یا الیافی یک میکرون: این فیلتر از جنس فیلتر فیلتر اول است اما منافذ ریز تری دارد و موادی که از دو فیلتر قبل عبور کرده اند را به دام می اندازد. در واقع تکمیل کننده ی کار دو فیلتر قبلی است. عمر این فیلتر بین 3 تا 6 ماه می باشد.

فیلتر ممبران اسمز معکوس: در این فیلتر آب با فشار زیاد از آن عبور می کند و املاح مضر، نیترات، نمک، سرب و باکتری ها در یک طرف فیلتر باقی می مانند و تنها مولکول های آب از آن عبور خواهند کرد. این کار بهترین روش برای شیرین کردن آب شور است. پس از این عمل،آب کثیف و به اصطلاح پساب از طریق خروجی تخلیه وارد فاضلاب و آب تصفیه شده نیز وارد مخزن می شود. عمر فیلتر ممبران بستگی به سختی آب و فشار آن دارد.

فیلتر پست کربن: این فیلتر از جنس پوست نارگیل می باشد و برای تصفیه نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع تکمیل کننده ی کار تصفیه می باشد و هر گونه آلاینده ای که تا این مرحله از آب حذف نشده است را از بین می برد و بو و مزه ی آب را بهبود می بخشد. عمر این فیلتر معمولا یک سال ایست.

فیلتر مینرال: فیلتر مواد معدنی جزو فیلتر های ضروری دستگاه نیست اما به دلیل اینکه برخی از املاح مواد معدنی مفید ممکن است در مراحل قبل از بین رفته باشند، این فیلتر که از جنس سنگ های معدنی مثل کلسیم و پتاسیم می باشد،با عبور آب از آن، دارای املاح معدنی مفید می گردد. این فیلتر حدود 18 ماه عمر میکند.

فیلتر قلیایی: فیلتر قلیایی در سیستم های اسمز معکوس کاربرد دارد و می تواند با افزایش PH آب میزان اسید آن را کاهش دهد و آن را یونیزه کند. آب قلیایی ضد سرطان است و برای دستگاه گوارش،پوست، مو و … بسیار مفید می باشد.

فیلتر فرا بنفش: این فیلتر با تابش اشعه ی ماورا بنفش که در دستگاه ساخته می شود تا 99.99 درصد موجودات زنده آب مانند باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. این فیلتر برای مناطقی که دارای آب شهری حاوی کلر می باشند مناسب نیست و در مناطقی استفاده می شود که منبع آب آن ها آلودگی میکروبی زیادی داشته باشد.

فیلتر اکسیژن ساز: فیلتر مادون قرمز یا اکسیژن ساز با شکستن ساختار مولکولی آب، سطح اکسیژن آب را افزایش می دهد و این آب دارای انرژی بسیار زیادی می باشد و برای شادابی و طراوت پوست و مو بسیار مفید است.

راهنمای خرید آب تصفیه کن خانگی

اولین نکته در خرید آب تصفیه کن خانگی مراجعه به نمایندگی معتبر فروش تصفیه آب می باشد تا بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب محل زندگی شما را معرفی کنند. در این صورت شما به اصل بودن محصول بیشتر اطمینان پیدا می کنید و هم چنین نمایندگی نیز ملزم به گارانتی کردن دستگاه و ارائه خدمات پس از فروش به شما خواهدی بود. ضمانت کیفیت دستگاه نکته ی بسیار مهمی است که قبل از خرید باید از آن اطمینان پیدا کنید.
بسیاری از دستگاه های موجود در بازار تقلبی و مشابه برند های معتبر هستند اما از نظر کیفیت بسیار ضعیف می باشد و قیمت کمتری نیز دارند. در هنگام خرید به برند معتبر و حک برجسته ی نام آن بر روی دستگاه دقت کنید.

راهنمای خرید آب تصفیه کن خانگی
با توجه به بودجه و نیازتان دستگاه مناسب را تهیه نمایید. برای بسیاری از مناطق دستگاه 6 مرحله ای اسمز معکوس برای تصفیه آب کفایت میکند. از نظر ظاهری دستگاه های تصفیه آب در انواع زیر سینکی، رومیزی و دیواری عرضه می شوند که مدل زیر سینکی آن قیمت مناسب تری دارد و هم چنین در معرض دید نمی باشند.
به جنس بدنه و فیلتر های دستگاه دقت کنید. دستگاه های اصل با برند معتبر دارای بدنه ی پلاستیکی مقاوم از جنس پلیمر می باشند.
جنس و ظرفیت مخزن نیز مهم است. برای دستگاه های خانگی مخزن کوچک مناسب است. مخزن های TANKPACK بهترین نوع مخزن در دستگاه های تصفیه آب می باشد.
این نکات مهم در خرید آب تصفیه کن به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. شما می توانید از نمیاندگی معتبر در خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خود نیز مشاوره بگیرید.

برچسب ها : مشخصات دستگاه تصفیه آب,بهترین دستگاه تصفیه آب,خرید آب تصفیه کن


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ساعت ۱۶ :۳۷ : ۳۷


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024