منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر منطقه قفقاز، در شمال کشورمان و بر کرانه غربی دریای خزر واقع شده است.  شهر باکو، با پیشرفت قابل توجهی که در سال‌های اخیر داشته تبدیل به یکی از توسعه یافته‌ترین شهرهای منطقه قفقاز و اوراسیا شده است. اما مدرن شدن باکو، باعث نشده تا آثار تاریخی این شهر فراموش شود. وجود ایچری شهر به عنوان بخش تاریخی باکو که همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده با آثار و ابنیه تاریخی و سازه‌های مدرن همچون موزه حیدرعلی اف  به همراه هتل‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و باشگاه‌های انرژی، این شهر را تبدیل به مقصدی جذاب برای گردشگران منطقه کرده است. در این مطلب شما را بیشتر با باکو آشنا خواهیم کرد.

جغرافیای باکو

شهر باکو با آب و هوای معتدل و نیمه خشک در شبه جزیره آبشوران بر کرانه غربی دریای خزر واقع شده است. تابستان‌های باکو گرم و نیمه خشک است و در زمستان‌ها هوای شهر سرد و نیمه مرطوب است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 28 متر است و در تمام طول سال بادهای شدیدی را تجربه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری باکو

شهر باکو دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی است که معمولا در مرکز شهر و بخش تاریخی آن قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه تاریخی شهر باکو ایچری شهر است که منطقه ای است محصور شده در میان برج و بارو و دروازه و دارای بازار، کاروانسرا و چندین چشمه‌ آب است. از دیگر آثار تاریخی باکو که در محدوده ایچری شهر واقع شده‌اند می‌توان از قلعه دختر و کاخ شروانشاهان نام برد.

شهر باکو، علاوه بر ابنیه تاریخی مملو از جاذبه‌های گردشگری مدرن با معماری کم نظیر است. مرکز فرهنگی حیدرعلی اف، موزه فرش، برج‌های شعله، قطار شیشه ای، ونیز کوچک، کشتی کروز، از جاذبه‌هایی هستند که گردشگران آن‌ها را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

چطور به باکو برویم

کشور آذربایجان در شمال غربی ایران واقع شده و دو مرز زمینی با ایران دارد: مرز زمینی آستارا و مرز بیله سوار در شمال استان اردبیل. کسانی که بخواهند با وسیله شخصی به باکو سفر کنند از این دو گذرگاه مرزی استفاده می‌کنند که به صورت 24 ساعته باز هستند. کسانی که بخواهند با وسیله شخصی سفر کنند ابتدا باید اتومبیل خود را کاپوتاژ کرده باشند. همچنین ویزای باکو را تهیه کرده و هتل یا آپارتمانی در باکو رزرو کرده باشند.

راه دیگر، استفاده از تور باکو برای سفر به این شهر است. تورهای باکو معمولا به دو صورت تور زمینی و تور هوایی انجام می‌گیرد که تور زمینی به صورت گروهی است و تور هوایی به صورت انفرادی.

برخی از شرکت‌های مسافرتی هستند که خدمات تور مرز به مرز ارائه می‌دهند به این معنی که شما خودتان تا مرز آستارا یا مرز بیله سوار می‌روید و از ورودی کشور آذربایجان توسط آژانس مربوط تا باکو ترانسفر می‌شوید و در هنگام بازگشت نیز، آژانس مربوطه وظیفه جابجایی شما را تا مرز ایران بر عهده دارد.

اقامت در باکو

در سال‌های اخیر تعداد بسیاری هتل در باکو ساخته شده به طوری‌که می‌توان گفت  هتل‌های باکو از لحاظ تعداد و تنوع امکانات جای هیچ نگرانی را برای مسافر باقی نمی‌گذارند. علاوه بر این می‌توان از خدمات دیگری همچون کرایه آپارتمان در باکو یا رزرو هاستل نیز استفاده کرد. بیشتر هتل‌های باکو نزدیک  به مرکز شهر و منطقه ایچری شهر قرار گرفته‌اند. اما برای کسانی که در فصول گرم به باکو سفر می‌کنند و می‌خواهند از ساحل دریا استفاده کنند بهتر هتل‌هایی را رزرو کنند که در بیرون از شهر و در مناطق ساحلی باکو مثل بیلگا، و مردکان قرار گرفته‌اند.

هزینه‌های باکو

باکو شهر گرانی است اما به علت اختلاف ارزش پول ایران و آذربایجان شما باید بتوانید هزینه‌های خود را در این شهر مدیریت کنید. اگر از تور باکو استفاده کرده باشید معمولا گشت‌های رایگان شهری برای شما در نظر گرفته می‌شود اما در صورتی که بخواهید خودتان در شهر به گردش بپردازید می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید و برای رزرو تاکسی بهتر است نرم افزار اوبر را بر روی گوشی خود نصب کرده و از خدمات تاکسی اوبر استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای خرید، باکو کمی گران است اما اگر می‌خواهید سری به بازارها و مراکز خرید بزنید بازار صدرک در بیرون شهر و مراکز خرید 28 مال، گنجلیک، مترو پارک، پورت باکو، و پارک بلوار گزینه‌های مناسبی هستند.

برای خورد و خوراک در باکو هم گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. از رستوران لوکس گران قیمت بگیرید تا رستوران‌های ارزان با غذاهایی که به ذائقه ایرانی‌ها نزدیک‌تر است و انواع فست‌فودها با برندهای معتبری همچون مک دونالد و کی اف سی.

ما در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی کلی و مفید درباره باکو در اختیارتان قرار بدهیم؛ امیدواریم از سفرتان لذت ببرید.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ساعت ۲۰ :۱۰ : ۴۰


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024