منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

این روزها، ترکیه یکی از مقاصد معروف گردشگری در میان ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید که سعی می‌کنیم زمینی یا هوایی خود را به این کشور زیبا برسانیم. از همین رو کجارو با طیف وسیعی از تورها از جمله تور لحظه آخری ترکیه، این فرصت را برای گردشگران فراهم کرده است تا سفر بی‌دغدغه و مطمئنی را به ترکیه و شهرهای مختلف آن تجربه کنند. هر چند برخی از گردشگران وقت بیشتری در اختیار دارند و ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی راهی این سفر شوند تا به این ترتیب از طول سفر نیز نهایت لذت و استفاده را ببرند و با توقف در نقاط مختلف، به‌معنای واقعی کلمه، سفری مهیج و متفاوت را تجربه کنند؛ به‌خصوص که سواحل مدیترانه، چشم‌اندازهای باشکوه، غذاهای معروف و جاهای دیدنی متعدد، نیز مزید بر علت شده است. در هر صورت این نوع سفر نیز مثل همه سفرها، به یک سری مقدمات و تدارکات نیاز دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

در وهله اول باید بدانید که ترکیه، اخذ ویزا برای ورود اتباع ایرانی را سال‌ها پیش برداشت و با این اوصاف، ورود به کشور ترکیه بدون ویزا و با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. به این ترتیب، برای سفر به ترکیه فقط به پاسپورتی با ۶ ماه اعتبار نیاز خواهید داشت.

برای سفر با خودروی شخصی حتما باید برگه کاپوتاژ، پلاک ترانزیت، گواهینامه بین‌المللی و بیمه شخص ثالث داشته باشید. پس در ابتدا باید پلاک خودروی خود را به پلاک بین‌المللی تغییر دهید. به اداره‌ گمرک شهر محل اقامت‌تان مراجعه کنید و برگه کاپوتاژ بگیرید و این برگه را به‌همراه مدارک موردنیاز به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران در تهران یا ستادهای اجرایی کانون در مراکز استان‌ها ببرید تا پلاک بین‌المللی برای شما صادر شود.

برای رانندگی در خارج از ایران، به گواهینامه بین‌المللی نیز نیاز دارید. برای این منظور دو راه پیش روی شما قرار دارد: با مراجعه حضوری به مراکز اصلی و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران می‌توانید این مدرک را به‌سرعت دریافت کنید. درخواست گواهینامه بین‌المللی به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد؛ هرچند که این روش فقط از داخل کشور میسر است.

علاوه بر برگه کاپوتاژ، پلاک ترانزیت و گواهینامه بین‌المللی، باید اقدام به اخذ دفترچه بین‌المللی خودرو نیز کنید که تمام اطلاعات خودروی شما به هفت زبان بین‌المللی در آن درج شده است. در سفر به ترکیه با خودروی شخصی، به بیمه شخص ثالث نیز نیاز خواهید داشت. در ضمن، برای پرداخت عوارض خروج از کشور می‌توانید به سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور مراجعه کنید و سفر زمینی خود به ترکیه را شروع کنید.

در صورتی که طی این مراحل برایتان دشوار است و به‌جای رانندگی در جاده‌های مختلف، ترجیح می‌دهید به‌دنبال سفری سریع با تور ارزان باشید، ما در کجارو این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم؛ به‌ویژه که گزینه‌های مختلفی از تور ترکیه تا تور وان با قیمت‌های باورنکردنی و منطقی در فهرست ما به چشم می‌خورد؛ آفرهایی که تجربه‌ای آرام و دلپذیر به این کشوری اروپایی – آسیایی را برای شما رقم خواهد زد.

در هر صورت اگر مدارک لازم برای سفر با خودروی شخصی به ترکیه را اخذ کرده‌اید، می‌توانید از سه نقطه مرزی راهی ترکیه شوید: مرز بازرگان، مرز سرو، مرز رازی. مرز بازرگان که در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان در شهرستان ماکو آذربایجان غربی قرار دارد، شلوغ‌ترین و تنها مرز ۲۴ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است. این مرز، ۲۹۰ کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و گردشگران با عبور از این مسیر می‌توانند از طبیعت بکر و جاده خوب آن نهایت استفاده را ببرند؛ به‌خصوص که این جاده از تبریز تا حوالی مرند به‌صورت بزرگ‌راه است و رانندگی در آن دشوار نخواهد بود. اگر از تهران راهی مرز بازرگان می‌شوید، ۹۲۰ کیلومتر پیش روی شما قرار دارد و تا تبریز از شهرهای قزوین، زنجان و میانه عبور خواهید کرد. چنانچه زمان سفرتان مصادف با ایام شلوغ سال نباشد، انجام اموری اداری در مرز خیلی طول نمی‌کشد.

پس از عبور از این مرز که بهترین مسیر برای ورود به ترکیه به حساب می‌آید، بسته به برنامه‌ریزی خود می‌توانید راهی شهر موردنظرتان شوید. از آنجا که با عبور از مرز می‌توانید از میان کوه‌ها و دره‌ها و در سایه درختان جاده‌های کوهستانی عبور کنید، سفر لذت‌بخشی در انتظارتان خواهد بود.

 پس از ورود به ترکیه و پیمودن ۴۵ کیلومتر، به شهر دُغو بایَزید می‌رسید که امکانات خوبی برای اقامت ندارد. اگر هدف‌تان سفر به شهر استانبول است، باید ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر رانندگی کنید و چنانچه مایل نیستید این راه طولانی را به‌یک‌باره طی کنید و به‌دنبال محلی برای اقامت و استراحت هستید، می‌توانید به شهر آغری بروید که از مرز بازرگان، ۱۲۷ کیلومتر فاصله داشته و امکانات خوبی دارد. در ادامه برای رسیدن به استانبول باید از شهرهای ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولی و ازمیت عبور کنید. رانندگی در این مسیر به‌لطف مناظر طبیعی و ساحل و دریا دشوار نخواهد بود. به‌صورت کلی، اگر بخواهید یک‌راست از تهران به استانبول بروید، باید حدود ۲۵ الی ۲۷ ساعت رانندگی کنید. با این همه، تنها راه دسترسی به استانبول فقط از مسیر ذکرشده نیست، اما از آنجا که سرراست‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر است و جاده‌های بزرگ و خوبی دارد، ما این مسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یکی دیگر از مرزهای ورود به ترکیه، مرز رازی است که در ۶۵ کیلومتری شهر خوی (آذربایجان غربی) واقع شده است و اغلب به عنوان انتخاب دوم گردشگران به شمار می‌رود. از ویژگی‌های خوب مرز رازی، نزدیکی آن به شهر وان ترکیه است که حدودا 90 کیلومتر با آن فاصله دارد و پس از عبور از مرز تقریبا با دو ساعت رانندگی به این شهر خواهید رسید. هرچند که در جریان باشید، جاده خوی تا مرز رازی، کوهستانی و پرپیچ‌وخم است و از آنجا که باید با سرعت آهسته‌تری در آن حرکت کرد، زمان طولانی‌تری در راه خواهید بود. جهت اطلاع باید بدانید که ساعت کاری مرز رازی شبانه‌روزی نیست و در ۶ ماه اول سال از ساعت 9 صبح تا پنج بعدازظهر و در ۶ ماه دوم سال، از ساعت 9:30 صبح تا ۱۶:۳۰ بعدازظهر به وقت ایران باز است.

برای اینکه از مرز رازی به شهر استانبول بروید، سه راه متفاوت پیش روی خود دارید؛ هرچند کوتاه‌ترین مسیر این است که به شهر دوغو بایزید بروید و باقی مسیر را همان‌ طور که برای مسیر بازرگان تا استانبول گفتیم، ادامه دهید. اما اگر دل‌تان می‌خواهد که در شهر وان نیز توقفی داشته باشید، می‌توانید با طی ۱۰ کیلومتر از مرز، خود را به این شهر برسانید. در ادامه راه برای رسیدن به استانبول باید از شهرهای تاتوان، موش، بینگول، الازیگ، ملطیه، قیصریه، گل‌باشی، بولی، دوزجه، ساکاریا و گِبزه عبور کنید. با خودروی شخصی، از مرز رازی تا استانبول باید مسافتی حدود 1827 کیلومتر را رانندگی کنید.

آن دسته از گردشگرانی که مایل هستند، سفر سریع‌تر و راحت‌تری به شهر وان ترکیه داشته باشند، می‌توانند با خیال آسوده تور وان کجارو را انتخاب کنند. کجارو با گردآوری بهترین و ارزان‌ترین تور وان به‌دنبال جلب رضایت شما گردشگران است تا حتی سخت‌پسندترین سلیقه‌ها هم بتوانند به خواسته خود برسند و بدون انتخاب تور ارزان، از سایت ما خارج نشوند.

مرز سرو (Sero) در ۶۰ کیلومتری شهر ارومیه (آذربایجان غربی) قرار دارد و به‌دلیل نزدیکی به کوهستان‌های برفی، در اکثر روزهای سال آب‌وهوای سردی دارد. این مرز به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و اگر آن را برای ورود به ترکیه انتخاب کردید، برای رفتن به استانبول باید از شهرهای یوکسکوا، باشکاله، تاتوان، موش، بینگول، الازیگ، ملطیه، قیصریه، گل‌باشی، بولی، دوزجه، ساکاریا و گِبزه بگذرید. به‌طور کلی از مرز سرو تا استانبول باید حدود ۱۹۴۰ کیلومتر رانندگی کنید.

جاده‌های شرق ترکیه که در نزدیکی ایران قرار دارند، اغلب مملو از دست‌انداز هستند و از همین رو هنگام رانندگی با خودروی شخصی باید خیلی مراقب باشید. برای رانندگی در ترکیه ضمن همراه داشتن تمام مدارک، قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور را رعایت کنید تا با مبالغ سنگین جریمه مواجه نشوید؛ هرچند که قوانین رانندگی در ترکیه تفاوت چندانی با ایران ندارد.

نکته دیگری که در سفر به ترکیه با خودروی شخصی باید در نظر بگیرید، قیمت بنزین است. نرخ بنزین در کشور ترکیه حدود ۵ لیره ترک برای هر لیتر تمام می‌شود و از آنجا که به بنزین زیادی نیاز دارید، باید قبل از سفر هزینه‌های آن را در کنار سایر هزینه‌های سفر لحاظ کنید. علاوه بر این در جریان باشید که در تعدادی از اتوبان‌های ترکیه موظف به پرداخت عوارض خواهید بود.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶ :۴۳ : ۴۲


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024