منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

دفتر ازدواج چه تاریخچه ای دارد؟


دفتر ازدواج و طلاق، محل تنظیم کردن و به ثبت رساندن سند قانونی ازدواج و طلاق می باشد. سند ازدواج و طلاق از اسناد مهم حقوقی هستند. ثبت اسناد حقوقی همزمان با اختراع خط میان جوامع انسانی وجود داشته است. یکی از قانون نامه های مهم تاریخی، قانون نامه حمورابی می باشد که در آن آمده است که اگر عقدنامه تنظیم نشود عقد ازدواج باطل خواهد شد. شریعت اسلام هم برای تنظیم روابط اجتماعی و استحکام بخشیدن به اساس خانواده ثبت کردن خطبه عقد و حضور شاهدان را از اصول تنظیم عقد نامه می داند. در ایران به صورت رسمی از زمان صفویه دیوانخانه و دفتر خانه همایونی تاسیس شد که ثبت اسناد قانونی را انجام می دادند و ثبت سند ازدواج نیز مانند دیگر اسناد قانونی به صورت رسمی ثبت می شده است. در دوره قاجار نیز از سال ۱۳۰۳ در محضر خانه ها ثبت ازدواج انجام می شد و نام محضر خانه از آن زمان باقی مانده است. در سال ۱۲۹۷ شمسی قانونی در ۴۱ ماده تنظیم شد و اساس اداره ثبت احوال از آن زمان پایه گذاری گردید. از سال ۱۳۱۰ ثبت اجباری ازدواج و طلاق که قبلا برعهده ثبت احوال بود به دفتر ازدواج و طلاق واگذار شد.


وظیفه و کارهای قانونی دفتر ازدواج چیست؟


دفتر ازدواج که نام رسمی آن دفترخانه ازدواج بوده و در بین مردم به نام های محضر ازدواج، دفتر عقد و ازدواج، و یا محضرخانه عقد، معروف است از دفاتر مدنی هستند که قسمت هایی از وظایف اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را انجام می‌دهند. هر دفتر توسط یک سردفتر می شود. این دفتر به‌ صورت خصوصی اداره شده و از نظر مالی مستقل است. وظیفه دفتر ازدواج اجرای  قوانینی که توسط همان سازمان تنظیم شده  و به آنها ابلاغ می‌شود. این سازمان هم چنین بر نحوه عملکرد این دفاتر نظارت دارد.

گزینش سردفتر ازدواج به چه صورت است؟


 سردفتر ( یا مدیر دفتر) توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با گذراندن آزمون های مربوطه گزینش می‌ شود. این سازمان با توجه به اعلام نیاز یگان ها یا واحدهای اداره ثبت که در سرتاسر کشور وجود دارند از متقاضیان، آزمون کتبی گرفته و گزینش سردفتر ازدواج را  برای مناطق مورد نظر انجام می دهند.

نظارت و بازرسی دفتر ازدواج چگونه انجام می گیرد؟


دفاتر ازدواج و طلاق به طور مستمر بازرسی و نظارت می شوند. مدیران حوزه های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وظیفه دارند که دفاتری که در حوزه اداره خود هستند را حداقل ماهانه یک ‌بار و دفاتر خارج از حوزه اداره را حداقل هر شش ماه یک ‌بار بازرسی و نظارت دفترخانه را انجام دهند.

آیا وقوع عقد حتما باید در دفتر ازدواج ثبت شود؟


همه زوج های جدید  ایرانی باید ازدواج خود را به صورت رسمی ثبت کنند، زیرا بر طبق قوانین مندرج در ایران ثبت ازدواج اجباری است. ایشان برای ثبت رسمی و محضری ازدواج لازم است هزینه پرداخت کنند. زوج های جدید در هر اقلیت های دینی که در کشور ایران زندگی می کنند نیز، لازم است وقوع ازدواج شان را در دفتر رسمی ازدواج ثبت نمایند.

برای اطلاع از آدرس شعبات و لوکیشن دفتر ازدواج مهر و وفا شما میتوانید عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۲۹۰ ارسال فرمایید

دفتر ازدواج شیک| محضر عقد| سالن عقد و ازدواج | دفتر عقد و ازدواج

دفتر ازدواج شیک| محضر عقد| سالن عقد و ازدواج | دفتر عقد و ازدواج

در انتخاب دفتر ازدواج و یا محضر عقد و چه نکات مهمی را باید در نظر گرفت؟


برخی از زوج های جوان دوست دارند که مراسم عقد را در خانه شان برگزار کنند. بنابراین کافی است با سردفتر ازدواج هماهنگ کنید تا سر ساعت تعیین شده به خانه شما بیاید. او دفتر ثبت ازدواج را نیز همراه خود می آورد.  و بعد از جاری شدن عقد و امضای صفحه های سند ازدواج مراسم خطبه عقد پایان یافته و  می توانید مراسم جشن عقد خود را شروع کنید.
اگر تصمیم دارید برای جاری شدن خطبه عقدتان به دفترخانه ازدواج و یا محضرخانه عقد بروید، لازم است برنامه ریزی کنید و زمانبندی دقیق تری داشته باشید. در این هنگام بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. اول از همه بهتر است محل دفتر ازدواج را در محلی در نظر بگیرید که رفت و آمد به آن برای شما و همراهانتان راحت باشد و در ترافیک و شلوغی شهر معطل نشوید. در مرحله دوم از قبل لیستی تهیه کنید و نام کسانی که قرار است همراه شما در دفتر ازدواج حضور داشته باشند را یادداشت کنید.سپس می توانید درباره امکانات و سفره عقد دفترخانه و یا بزرگی و کوچکی آن تصمیم گیری کنید. البته بعضی از کمبودهای دفترخانه را می توانید با خود همراه ببرید. انتخاب دفتر ازدواج مناسب این روز را برای شما به یاد ماندنی میکند.

هزینه ثبت عقد و ازدواج چقدر است؟ 


در مورد هزینه ثبت ازدواج بهتر است نکاتی گفته شود. برای دفتر ازدواج جهت ثبت عقد ازدواج تعرفه های مشخصی تعیین شده است. . این هزینه ثبت عقد ازدواج که از طرف سازمان ثبت برای ثبت سند قانونی ازدواج تعریف می شود و مبلغ ثابتی است . اما در دفاتر مختلف و بر اساس خدماتی که به شما ارائه می دهند هزینه های متفاوتی از شما دریافت می کنند. امکاناتی مثل در اختیار گذاشتن اتاق عقد مجزا، سفره تزیین شده عقد به صورت مفصل یا ساده، نیروی خدماتی پذیرایی کننده از مهمانان، عکاسی و فیلمبرداری از جمله خدمات اضافه ای است که در بعضی دفاتر ارائه می شود. بدیهی است که هر چقدر مزایا و امکانات بیشتر و بهتری در اختیار زوج جدید گذاشته شود، هزینه ها نیز افزایش می یابد. اگر مایل باشید می توانید از چند دفتر ازدواج،  قیمت بگیرید و امکانات آنها را با هم مقایسه کنید و مناسب ترین محل را انتخاب کنید. اگر قصد دارید روز عروسی تان هم مراسم اتاق عقد در محل برگزاری داشته باشید، می توانید دفترخانه ساده تری را  انتخاب کنید و در هزینه صرفه جویی نمایید.

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟


یکی از مراحلی که زوج جدید بهتر است قبل از ازدواج به آن توجه کنند، مشاوره قبل از ازدواج می باشد که توسط برخی از سردفتران دفتر ازدواج  نیز به آنها پیشنهاد می شود. پرسشنامه ازدواج که مشاوران خبره تهیه کرده اند حاوی سوالاتی آسان است که بسیار کلیدی و مهم طراحی شده است. زوج جوان به آنها به صورت فردی پاسخ می دهند. این پرسشنامه به آنها کمک می کند تا بتوانند نقاط مثبت و یا ضعف ارتباطی خود را ارزیابی کنند. این پرسش ها یک ارزشیابی است که زوج جدید در مرحله ی شروع و اعلام آمادگی برای ازدواج بهتر است آن را تکمیل کنند و سپس با یکدیگر و در نزد مشاور در این باره می توانند بحث کنند. به این ترتیب به شناخت بهتری از یکدیگر دست می یابند.

مراحل ثبت ازدواج چگونه است؟


لازم است که زوج جدید قبل از ثبت ازدواج، مراحل ثبت ازدواج را بدانند، در اولین مرحله بایستی آزمایش های سلامتی مثل عدم اعتیاد و تالاسمی انجام شود. قبل از انجام آزمایش زوج جدید به دفتر ازدواج مراجعه می کنند تا جهت رفتن به آزمایشگاه، معرفی دریافت کنند.
برای مراجعه به آزمایش‌گاه، معرفی‌نامه دریافت کنند. پس از دریافت معرفی‌نامه، زوجین می‌توانند به هریک از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هر شهرآزمایشگاه‌های خاصی را اعلام کرده است که زوج جدید باید به این آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند. سپس زوج جدید نتایج آزمایش‌ها را دریافت می کنند و آن را به دفتر ازدواج تحویل می دهند.

چه مدارکی برای معرفی‌ به آزمایشگاه لازم است؟


– اصل کارت‌ ملی زوج
– اصل شناسنامه‌ زوج
– کپی پشت و رو از کارت‌های ملی زوج
– کپی از تمام صفحات شناسنامه‌های زوج
– یک قطعه عکس از هریک از زوج جدید
– اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی پدر دختر (اگر پدر دختر در قید حیات نباشد، گواهی فوت یا انحصار وراثت)

برای اطلاع از آدرس شعبات و لوکیشن دفتر ازدواج مهر و وفا شما میتوانید عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۲۹۰ ارسال فرمایید

دفتر عقد آئین مهر و وفا

آیا می توان مجرد بودن هر یک از زوج جدید را مشخص کرد؟


یکی دیگر از مراحل اولیه اختیاری این است که هریک از زوجین می‌توانند از سازمان ثبت‌احوال بنا بر دستور قضایی ، درخواست گواهی تجرد کند، که در آن اعلام می‌شود که آیا این شخص مجرد است یا قبلا  ازدواج‌کرده یا طلاق گرفته ‌است. هر طلاق و ازدواجی که در دفتر ازدواج انجام گیرد، در شناسنامه دو طرف درج ‌شده و اعلامیه آن به سازمان ثبت‌ احوال فرستاده می‌شود و در سند اصلی فرد ثبت می گردد و بعد از آن امکان تغییر وجود ندارد.

حداقل سن قانونی ازدواج در ایران چقدر است؟


بنابر قانون مصوب سال ۱۳۸۱ حداقل سن قانونی ازدواج در ایران برای پسران ۱۵ سال تمام و برای دختران ۱۳ سال است. با این‌ حال با رعایت سه شرط که قانونگذار تعیین کرده، ازدواج دختران و پسران پایین‌تر از سن قانونی را امکان‌پذیر نموده‌است. این سه شرط عبارتند از: اجازه ولی، رعایت مصلحت و تشخیص دادگاه صالح. لزوم اخذ مجوز دادگاه برای ازدواج پایین‌تر از سن قانونی از سال ۱۳۸۱ وارد قوانین ایران شد.
اما اصلاحیه ماده ۱۰۴۱ در مورد مسئله ازدواج قائل به تفکیک شده و برای ازدواج سنین ۱۳ و ۱۵ سال تمام شمسی را ملاک عمل قرار داده است. بنابراین از این اصلاحیه می توان چنین استنباط کرد که ارائه حکم دادگاه در این مورد به دفترازدواج  لازم بوده و بدون حکم دادگاه، که دایر بر اذن ولی و نیز رعایت مصلحت است، ثبت ازدواج ممنوع می باشد. ‌

آمار کشوری سن ازدواج را چه میزان نشان می دهد؟


در آمار مربوط به سال ۱۳۹۴ در ایران بیشترین ازدواج‌ها که حدود ۸۴ درصد ازدواج‌ها را شامل می شود برای مردان، بین سنین ۲۰ تا ۳۴ سال و حدود ۷۹ درصد ازدواج ها برای زنان، در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال ثبت شده است.

مهریه چیست و آیا در دفتر ازدواج باید ثبت شود؟


مهریه که در گذشته به آن کابین گفته می‌شد، مالی است که مرد در هنگام اجرای عقد نکاح به همسر خود می‌پردازد یا مکلف به پرداختِ آن می‌شود. مرد مالی  را به همسرش تقدیم می‌کند که تا نشان دهنده قصد او برای ازدواج باشد و در اصطلاح مهریه یا صداق نامیده می‌شود. هر شرایطی که در دفتر ازدواج درج شود و مورد تأیید هر دو زوج قرار گرفته باشد براساس ماده  ۹۲ قانون ثبت اسناد و املاک این تعهدات لازم‌الاجراست. مهریه عند المطالبه است، یعنی هر گاه که عروس اراده کند می تواند مهریه ی خود را از داماد درخواست کند. اما چند وقتی است برای سهولت بخشیدن به امر ازدواج، مهریه را عند الاستطاعه تعیین می کنند یعنی پرداخت در زمانی انجام پذیر است  که داماد توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

برای گرفتن مهریه چه کارهایی باید انجام دهیم ؟


از اردیبهشت‌ ماه سال ۹۶ براساس قانون برنامه ششم توسعه قرار شد تا بانوانی که متقاضی دریافت مهریه خود هستند به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند و به محاکم قضایی مراجعه ننمایند. در این دفاتر تنها دریافت مهریه انجام می‌شود و متقاضی برای دریافت اجرت‌المثل و نفقه و سایر حقوق خود باید به محاکم قضایی مراجعه کرده و در آنجا تشکیل پرونده دهد. طبق ماده ۲قانون ازدواج، سند یا قباله ازدواج و طلاقنامه درصورتی که در دفاتر ثبت اسناد به ثبت رسیده باشند، جزو اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور محسوب می‌شوند.

وظایف سردفتر در هنگام ثبت ازدواج چیست؟


در هنگام ثبت واقعه ازدواج براساس وضعیت خاص یکی از دو زوج یا هر دو نفر آنها، وظایف سردفتر دفتر ازدواج، متفاوت خواهد بود. این موارد را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد: ‌
در زمان ثبت ازدواج،  در مواردی که زوج جدید یا یکی از آنها بیسواد، کور، کر، گنگ و یا محجور بوده یا زبان فارسی را نداند و نیز زمانی که زوجه باکره باشد، به حضور اشخاص دیگر و اعمال مقررات ویژه نیاز است. مراد از محجور یکی از موارد صغار، اشخاص غیررشید و مجانین می باشد.
در مواردی که زوج کارمند نیروهای مسلح است و نیز چنانچه زوج جدید یا یکی از آنها تبعه کشور دیگری باشند. برای ثبت ازدواج نیازمند اخذ مجوز خاصی می باشد.
زمانی که زوج کارمند وزارت امور خارجه است و زوجه تبعه کشوری بیگانه می باشد، از مواردی است که ثبت ازدواج اساساً ممنوع است.
در همه موارد فوق، وظایف سردفتر طبق قوانین و مقررات ثبتی تعیین شده است. ‌

ثبت ازدواج افراد مجنون چگونه انجام پذیر است؟


چنانچه شخص مجنون صغیر نباشد، سرپرست او با در دست داشتن اجازه نامه دادستانی که گواهی پزشک ضمیمه آن خواهد بود، برای ازدواج مجنون می تواند اقدام نماید و به دفتر ازدواج رجوع کند. قوانین ثبتی الزام کرده که سردفتر باید در زمینه اخذ مدرک از زوجین یا همراهان آنان اقدام کرده و شماره و تاریخ این اجازه نامه و تمامی مستندات دیگر را باید در ستون ملاحظات دفتر و سند ازدواج ثبت نماید و مراتب به امضا و تأیید ولی یا قیم برسد. تمامی موارد در دفتر ثبت ازدواج و نیز سند ازدواج نیز ثبت خواهد شد. ‌

برای اطلاع از آدرس شعبات و لوکیشن دفتر ازدواج مهر و وفا شما میتوانید عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۲۹۰ ارسال فرمایید

آدرس‌ شعبات دفتر عقد و ازدواج آئین مهر و وفا:

  • ونک، ملاصدرا، ( چمران شمال ) خیابان خوارزمی، خیابان میلاد، پلاک ۱۲، واحد ۱ و  ۲
  • سعادت‌آباد، سرو شرقی، بعد از خیابان علامه شمالی، خیابان رشادت، خیابان اقبال ملی، پلاک ۳۹، واحد  ۳

شماره‌های تماس دفتر عقد و ازدواج آئین مهر و وفا:

  • ۰۲۱-۸۸۰۶۰۸۰۰
  • ۰۲۱-۲۲۰۶۶۹۳۶
  • ۰۹۱۲۰۱۴۶۵۷۰
  • ۰۹۰۲۸۸۶۰۸۰۰

وبسایت‌های دفتر عقد و ازدواج آئین مهر و وفا:

www.daftar-ezdevaj.com

www.daftaraghd.com


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳ :۱۲ : ۵۶


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024