منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  زرد زخم چیست؟
  خرید موتور بنلی قسطی یا موتور یاماها قسطی؟ کدام به صرفه تر است؟
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین



پنل اس م اس رایگان

در ادامه با دریاچه های معروف چند مقصد محبوب گردشگران آشنا شوید.

دریاچه های باکو

 

“دریاچه گوی گل”

گوی‌گول (به ترکی آذربایجانی: Göygöl)، نام استانی است در غرب جمهوری آذربایجان. نام پیشین این استان خانلار (به ترکی آذربایجانی: ‘Xanlar’) بود.

گوی‌گول به معنی «دریاچه آبی» است. این استان ۱۰۳۰ کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بالغ بر ۵۴٬۰۰۰ دارد. مرکز این استان شهر گوی‌گول است. مناطق جنوبی این استان خط آتش‌بس با ارمنستان را شامل می‌شود. شهر گوی‌گول در سال ۱۸۱۹ میلادی توسط مهاجران آلمانی بنا نهاده شد و هلنن‌دورف (Helenendorf) نام گرفت و در سال ۱۹۳۸ خانلار نام گرفت.

جزئیات و اطلاعات در مورد هتلها و قیمتها و سفر با تور باکو در سایت سفر باتو است.

دریاچه بیوک شور در باکو

۲۷ فروردین, ۱۳۹۶ – ۱۰:۰۸باکو, دیدنی های جهان, سفر, صنعت گردشگری, گردشگریتیم خبری الی گشتمشاهده: 370 بار

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگ ترین بندر این کشور است. این شهر در غرب دریای خزر قرار دارد و منطقه ای نفت خیز می باشد. باکو با داشتن پارک های ساحلی جذاب و برگزاری برنامه های متنوع شاد، گردشگران زیادی دارد. می خواهیم درباره یکی از جاذبه های این شهر حرف بزنیم: دریاچه بیوک شور(BoyukShor)، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

دریاچه بیوک شور درجمهوری آذربایجاندریاچه بیوک شور به معنی آب های شور است. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ آذربایجان و بزرگ ترین دریاچه در شبه جزیره آبشوران است و در مرکز شبه جزیره آبشوران قرار دارد. بر طبق داده های جغرافیایی، مقدار متوسط عمق این دریاچه ۳٫۴۰ تا ۳٫۹۵ متر و بیشترین طول آن ۴٫۲۰ متر است و عمق خط ساحلی آن در محدوده ۰٫۵ تا ۱٫۷۰ متر است. شکل ظاهری دریاچه به شکل بیضی است و طول آن از شمال غربی تا جنوب شرقی ۱۰ کیلومتر و بیشترین عرض آن ۱٫۵ تا ۲ کیلومتر است. این دریاچه از آب های زیر زمینی تغذیه می شود، سطح دریاچه ۱۳۰۰ هکتار و حجم آن ۴۵ میلیون سانتی متر معکب است.

از میان مطالب پیشین سایت: سفر به استانبول و تفلیس

دریاچه های بسیار زیبای ارمنستان

دریاچه های ارمنستان بسیار زیبا بوده و دارای طبیعتی نفسگیر می باشد. این کشور، کشور دریاچه ها و رودخانه ها می باشد. در زیر به چند دریاچه که مسافران تور ارمنستان را به خود جذب می کند اشاره می کنیم:

    دریاچه سوان

این دریاچه در ۶۵ کیلومتری ایروان قرار دارد. این دریاچه آنقدر بزرگ است که به آن دریای کوچک می گویند.

دریاچهسوان یکی از با ارتفاع ترین دریاچه های ارمنستان است و به جواهر ارمنستان معروف است. این دریاچه دارای افسانه ها و داستان های زیادی است که در آن مدفون شده و راز های زیادی را در خود دارد. در زمان های گذشته که دریاچه پر از مناظر زیبا بود و دارای باغ های بسیار بود، در نزدیکی روستا یک رود بسیار کوچک و زیبا قرار داشت. منبع این رود زیبا ناگهان باز شد ساکنین می بایست راه آب را می بستند. روزی یکی از دختران جوان یک کوزه را پر از آب نمود و به کلی فراموش کرد درب منبع را ببندد. آب از آن رود بیرون زد و تمام روستا های اطراف را گرفت. مردم به سرعت از خانه هایشان بیرون آمدند و یک پیرمرد ناگهان فریاد زد: “کسی که فراموش کرده تا درب منبع را بگذارد را تبدیل به سنگ کن” دختر جوان تبدیل به سنگ شد و آب آنقدر خروشید و گسترش یافت تا به دریاچه تبدیل شد. مورخان و دانشمندان بر این باورند که این دریاچه به دلیل فعال شدن آتشفشان، تاریخ چندین هزار ساله دارد.

در مورد تور ارمنستان لحظه اخری و ارزان قیمت بیشتر بخوانید.

    دریاچه آرپی

این دریاچه در ارتفاع ۲۰۲۵ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و دومین دریاچه ارمنستان می باشد.  این دریاچه به دلیل زیباییش بسیار معروف است اما به قدری در آنجا هوا سرد می باشد که نمی توانید در آن شنا کنید.

در حال حاضر، پارک ملی آرپی نیز در آنجا واقع شده است. در این پارک بیش از ۲۰۰ گونه جانور قرار دارد.

در این نزدیکی خانه های بسیاری وجود دارد که مسافران تور ارمنستان در آن اقامت می کنند. در این دریاچه تفریحات بسیاری مانند اسب­سواری، پیاده روی و غیره وجود دارد.

    دریاچه اکنا

این دریاچه در ارتفاع ۳۲۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه در شهر کریتر واقع شده و پس از کمی کوهنوردی به آن خواهید رسید. این دریاچه را به مسافران تور ارزان ارمنستان که علاقهمند به پیاده روی هستند معرفی می کنیم. گرچه نمی توان در این دریاچه شنا کرد، اما می توان از زیبایی های بی­پایانش لذت برد.

دریاچه قرمز رنگ تایلند

افرادی که در حال جستجو و تحقیق در مورد تایلند برای یک سفر رویایی هستند، بیش از هر چیز با معابد، پارک ها و جزیره های بی نظیر آن آشنا می شوند و با این دیدگاه محدود، از برخی جاذبه های واقعا بی نظیر تایلند در دنیا باز می مانند.

جالب است بدانید که اگر بتوانید به جنوب شرقی تایلند و درست به شهر کومفاواپی بروید در بخش شمال این شهر، می توانید یک دریاچه ببینید که برخلاف دریاچه های سراسر دنیا، رنگی متفاوت از آبی دارد. این دریاچه نونگ هان کومفاواپی Nong Han Kumphawapi نام دارد. اهالی این شهر یا به طور کلی تایلندی ها این دریاچه را دریاچه ی نیلوفرهای قرمز رنگ می خوانند.

 مساحت این دریاچه ی بزرگ، ۳۲ کیلومتر مربع می باشد که اگر تصور کنید از رنگ زیبای صورتی و قرمز در چنین پهنه ای هیجان زده خواهید شد. البته این دریاچه در تمام فصول سال به این رنگ باقی نمی ماند.

جزئیات بیشتر در مورد آفر قیمت تور تایلند اران و لحظه آخری در سایت سفر باتو موجود است.

درست از آذر ماه تا پایان فروردین این دریاچه میزبان نیلوفرهای قرمز رنگ است، به همین دلیل آب آن نیز قرمز جلوه می کند. این نیلوفر ها در آذر ماه هر سال جوانه های کوچکی ایجاد می کند که در دی ماه شاهد رشد کامل آن ها هستیم.

اگر می خواهید نهایت استفاده را از این جاذبه گردشگری طبیعی و از این محیط ببرید کافیست صبح ها به دیدار دریاچه بروید. هر صبح این گل ها به طور کامل باز می شوند و رنگ آن ها در تلالو نور خورشید و در تلاقی آب، درخشش خاصی پیدا می کند.

اگر نمی توانید صبح به این محل بیایید می توانید از دیگر ساعات روز نیز استفاده کنید چرا که دیدار از این مکان محدودیت زمانی و مکانی ندارد اما غروب و طلوع آن واقعا زیبا است. برخی از ارائه دهندگان تور تایلند در لیست سرویس هایشان از گردش در کنار دریاچه نیلوفر قرمز تایلند نیز شما را بهره مند خواهند نمود. در این باره می توانید تحقیق بیشتری داشته باشید.

سر چشمه ی این رودخانه و دریاچه، رودخانه پائو است که مردم استان ادون تانی از آب آن حیات خود را می گذرانند. نا گفته نماند که ای دریاچه بسیار کم عمق بوده که می توان گفت بیشترین عمق آن به ۱ متر می رسد.

توریست هایی که به این محل می آیند می توانند به راحتی با کرایه ی قایق به طور شخصی یا گروهی، به قایق سواری و پارو زدن در این آب های خوش رنگ بپردازند. همچنین وجود برخی گونه های جانوری و پرنده های زیبا، زینت بخش این مکان شده است که گاهی صحنه هایی واقعا رویایی می سازند. جاذبه های گردشگری در تایلند واقعا بی نظیر است اما این دریاچه ویژگی های خاصی دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

وجود چمن زار در برخی از بخش های حاشیه ای این رود و دریاچه موجب شده که طراوت خاصی به محیط داده شود و گاهی رنگ بسیار گرم قرمز آن به ملایمت رنگ سبز چمن ها روح را جلا دهد.

 برای دیدار از این مکان زیبا حتما کمی خوراکی به همراه خود داشته باشید و مراقب کودکان خود باشید تا حیوانات موزی آن ها اذیت نکنند.

دریاچه های دبی

کیوین مورگان، مدیر عامل شرکت کریستال لاگونز گفت :” گروه مهندسی این شرکت برای بررسی نحوه اجرای طرح بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان در دبی، کار خود را آغاز کردند. این طرح در چارچوب پروژه شیخ محمد بن راشد است که بموجب آن زمینی به مساحت 40 هکتار برای ساخت یک دریاچه در نظر گرفته شده است .این دریاچه 4 برابر بزرگترین دریاچه در شرم الشیخ، مصر است که توسط این شرکت پیشتر ساخته شده “.

برای مشاهده آفر ویژه تور دبی به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

” طبق بررسی های گروه فنی- مالی این شرکت، هزینه تکمیل این پروژه بالغ بر 7 میلیارد دلار خواهد بود”.

:” شرکت “کریستال لاگونز” در نظر دارد تعداد بیشتری از این نوع دریاچه ها را از جمله در پایتخت اردن به مساحت 6 هکتار و دو دریاچه در شرم الشیخ مصر یکی به مساحت 13 هکتار و دیگری به مساحت 4 هکتار بسازد”.

بررسی های اولیه شرکت “کریستال لاگونز” نشان می دهد که هزینه این پروژه ها در حال حاضر به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

در مورد چگونگی رساندن آب به دریاچه دبی، مورگان گفت:” شرکت ابتدا آب شیرین و زلال را به دریاچه رسانده وسپس با بکارگیری از تکنولوژی مدرن واضافه کردن املاح طبیعی و مواد لازم، کیفیت آنرا حفظ میکند.”


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ساعت ۱۷ :۳۱ : ۵۶


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024