منو اصلی
  صفحه اصلی
  تبلیغات
  تماس با ما
تبلیغات
موسیقی بی کلام
ابزار وب مسترها
  ابزار مجله در وبلاگ
  گوگل پلاس در وبلاگ
  شمارنده مطالب
  پازل وبلاگ
  تولبار حرفه ای
  ابزار پرش به بالا
  ذکر ایام هفته
  استخاره آنلاین
  سخنان بزرگان
  نمایش رتبه گوگل
  وضعیت آب و هوا
  اوقات شرعی
  فونت های زیباسازی
  کدهای زیباسازی فلش
  فال روزانه
  فال حافظ
  فال کلیکی
  فال انبیا
  طالع بینی ازدواج
  طالع بینی هندی
  عشق سنج آنلاین
  موسیقی لایت در وبلاگ
  ساخت موسیقی آنلاین
  ساعت های فلش
  ابزار فرم تماس با ما
  چت روم
  تصاویر تصادفی
  تصاویر زیباسازی
  لودینگ وبلاگ
  جستجوگر گوگل
  تعیین وضعیت یاهو
  ساخت ایمیل آیکون
  تقویم رومیزی
  تغییر شکل موس
  نمایشگر آی پی
  تعبیر خواب
  نمایش تاریخ
  بارش برف در وبلاگ
  پرواز بادکنک در وبلاگ
  پرواز حباب در وبلاگ
  قطرات شبنم در وبلاگ
  ابزار مبدل تاریخ ها
  جملات عاشقانه تصادفی
  جملات تصادفی شریعتی
  حدیث تصادفی
  اس ام اس تصادفی
  دانستنی های تصادفی
  مترجم گوگل
  معرفی وبلاگ به دوستان
  سرویس whois دامنه
  ابزار ار اس اس ریدر
  کد آپلود عکس
  دیکشنری آنلاین
  ساخت صفحات پاپ آپ
  ساخت تصاویر ثابت
  روزنما با مناسبت ها
  لحظه شمار غیبت امام زمان
  کدهای کاربردی
آرشیو قالب ها
لوگو اسپانسر
رپورتاژ ها
  علل اصلی خرابی گیربکس s5 چیست؟
  بروکر آلپاری
  دانستنی های مهاجرت به قبرس شمالی و اروپایی
  خشکسالی کشاورزی در ایران
  استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  پارمیس تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری در ایران
  با بررسی تخصصی دوربین آیفون 15 پرو شناخت کاملی از آن خواهید داشت!
  مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک
  رفع ارور خطا در بازی خدای جنگ یک
  5 مرحله ایجاد کسب و کار آنلاین
  قبرس، مقصدی ایده آل برای مهاجرت
  كامپوزيت ونير
  فستیوال های قشم
  معرفی نرم افزارهای مالی و حسابداری پارمیس



پنل اس م اس رایگان

موهایتان نسبت به گذشته خشک، ضعیف و شکننده شده است؟

نوک موهایتان دوشاخه و موخوره شده است؟

از بد حالتی و وزی موهایتان خسته شده اید؟

موهای بلندی دارید و خشک کردن آن ها زمان زیادی را از شما می گیرد؟

خشک کردن موها بعد از حمام و استخر فرایندی است که همه ما به طور روزمره و یا یک روز در میان آن را در طول شبانه روز انجام می دهیم. موضوع خشک کردن موها و آرایش و مرتب کردن موها فقط خاص خانم ها نیست و آقایان نیز بخشی از زمان خود را به انجام این کار اختصاص می دهند.

با این وجود خانم هایی که موهای بلندی دارند، قطعا زمان بیشتری را باید برای خشک کردن موهایشان صرف کنند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا در یک بازه زمانی موها دچار بد حالتی و وزی می شوند و یا پایین موها به مرور دچار موخوره و دو شاخه شدن می شود؟

بخشی از آسیب های این چنینی که در موها مشاهده می شوند، در اثر خشک نکردن اصولی موها و استفاده از انواع ابزار برقی آرایش مو است که خیلی از ما به دلیل کمبود وقت، عجله داشتن و شرایط مختلف از آن ها استفاده می کنیم.

تمامی این فاکتورها در کنار هم می توانند باعث ضعیف شدن و شکنندگی تارهای مو و در ظاهر وز و بد حالت موها شوند. شاید خشک کردن موها در ظاهر امری ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید، اما بایستی بگوییم که این کار نیاز به دقت و انجام تکنیک های خاص خود را دارد.

ما در اینجا قصد داریم به ذکر اصول و نکاتی بپردازیم که با رعایت آن ها نه تنها آسیب های وارده به مو را به حداقل می رسانید، بلکه این کار را با سرعت بیشتر و در زمان کوتاه تری انجام خواهید داد. برای یادگیری این اصول و رسیدن به جواب سوال های ابتدای متن با این مطلب از الانزا همراه شوید.

آب و رطوبت موهایتان را با حوله بگیرید

اولین قدم بعد از حمام و بیرون آمدن از استخر این است که آب و رطوبت موجود در موهایتان را با حوله بگیرید. اگر موهای کوتاهی دارید، حوله های کلاهی برای این منظور گزینه های خوبی به شمار می آیند.

اگر موهای بلندی دارید و یا موهایتان رنگ کرده است، حوله های کلاهی برای شما مناسب نیستند، چرا که موهای بلند به خصوص موهای رنگ شده در حالت خیس آسیب پذیرتر هستند و در اثر جمع شدن در حوله های کلاهی کوچک، دچار شکنندگی می شوند و احتمال کات شدن و خورد شدن موها در این حالت بسیار زیاد است.

برای آشنایی بیشتر با این مبحث می توانید مطلب خرد شدن مو نشانه چیست؟ را در مجله الانزا به آدرس https://elanza.com/mag/hair-breaking/ دنبال کنید.

موهای بلند و یا رنگ شده را بدون تا زدن، در یک حوله سر قرار دهید و موها را به آرامی ماساژ دهید تا رطوبت آن ها جذب خوله شود. توجه داشته باشید که این کار را با آرامی انجام دهید و از کشیدن تند حوله به موها و پوست سر خودداری کنید.

اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود

در صورتی که موهایتان نسبتا کوتاه است و زمان کافی برای خشک کردن موها را دارید، بعد از باز کردن موها از داخل حوله، اجازه دهید موها با جریان هوا به مرور خشک شوند.

این کار در تابستان که هوا گرم است، بسیار مناسب خواهد بود و خیالتان از بابت سلامت بافت مو کاملا راحت است؛ چرا که از هیچ ابزار برقی با درجه حرارت های بالا برای خشک کردن موها استفاده نمی شود.

توجه داشته باشید که در حالتی که موها خیس هستند، به هیچ عنوان از شانه و برس استفاده نکنید. شانه کردن موها در حالت خیس و مرطوب باعث کشیده شدن و آسیب به ریشه موها و در نهایت جدا شدن بخش قابل توجهی از موها می شود.

از حوله نرم و لطیف استفاده کنید

بافت حوله تاثیر زیادی در سلامت موها دارد. حوله های زبر و خشن نمی توانند رطوبت و آب موها را به خوبی به خود جذب کنند، علاوه بر این به دلیل زبر بودن باعث شکستن و دو شاخه شدن موها می شوند. انتخاب حوله مناسب با الیاف نرم و لطیف برای موهای رنگ شده و آسیب پذیر حائز اهمیت تر است. همان طور که ساختار مو و حفظ سلامت موها از اهمیت بالایی برخوردار است، سلامت پوست نیز در شادابی و ظاهر جوان شما نقش دارد. سعی کنید روزانه پوست صورتتان را هم بشویید و در صورتی که آرایش دارید، حتما شب ها قبل از خواب پوستتان را با پاک کننده آرایش صورت به آرامی شسته و از کرم های رطوبت رسان استفاده کنید.

از اسپری ضد حرارت و کرم محافظ حرارت استفاده کنید

در صورتی که زمان کافی برای خشک کردن موها را ندارید و به ناچار می خواهید با استفاده از سشوار آن ها را خشک کنید، پیشنهاد می کنیم که قبل از دست گرفت سشوار، از محصولات محافظتی مو نظیر انواع اسپری های ضد حرارت و کرم های محافظ حرارت استفاده کنید. این محصولات که به تازگی وارد بازار آرایشی شده اند، کاملا تخصصی بوده و می توانند مانند یک لایه محافظ روی تار مو را کاور کنند و از برخورد درجه حرارت به ساختار مو جلوگیری کنند.

در استفاده از سشوار به نکات زیر دقت کنید

  • بعد از اینکه به موهایتان اسپری ضد حرارت یا کرم محافظ حرارت زدید، خال می توانید با خیال آسوده موهایتان را در برابر باد سشوار و دمای آن قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که درجه سشوار را کم کنید و از گرمای زیاد برای خشک کردن موها استفاده نکنید. گرمای بیش از حد می تواند به بافت مو آسیب های زیادی وارد کند و باعث خشکی و موخوره موها شود.
  • علاوه بر این درجه دمای بالا می تواند باعث کدر شدن موها شود، بنابراین اگر می خواهید موهای شفاف، درخشان و خوش حالتی داشته باشید به میزان درجه دمای سشوار دقت کنید.
  • در مجموع اگر تار موهایتان ظریف و نازک است از درجه کم و اگر موهایتان نسبتا ضخیم است، از درجه متوسط استفاده کنید.
  • در مواردی که موهایتان در اثر رنگ و مواد شیمیایی آسیب دیده، به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید، چرا که موها در این حالت فوق العاده شکننده هستند و در اثر دمای زیاد و مستقیم سشوار به راحتی کات می شوند.
  • برای خشک کردن موها به وسیله سشوار، ابتدا موها را با به چند دسته تقسیم کنید و سعی کنید دسته های موها کم حجم باشند. دسته های حجیم نیاز به زمان بیشتری برای سشوار کشیدن دارند، علاوه بر این سشوار به صورت یکنواخت به تمامی قسمت ها برخورد نداشته و در نهایت موها وز و بد حالت می شوند.
  • از نگه داشتن سشوار با فاصله نزدیک به پوست سر و برخورد دمای بالا با ریشه موها خودداری کنید؛ چرا که باعث خشکی پوست سر و آسیب به ریشه موها می شود. برای خشک کردن ساقه موها هم، سشوار را در فاصله 10 سانتی متری از موها نگه داشته و به صورت متناوب آن را از بالا تا پایین موها حرکت دهید.
  • بعد از کشیدن سشوار می توانید متناسب با ضخامت موها و نازکی و ضخیم بودن آن ها از شانه و برس برای مرتب کردن موها و باز کردن گره های احتمالی استفاده کنید. شانه و برس های چوبی ابزار خوبی برای آراستن موها هستند، این لوازم به دلیل جنس چوبی که دارند، از موخوره شدن موها جلوگیری می کنند.
  • بعد از خشک کردن موها، حالا نوبت به دیزاین موها می رسد. فرقی نمی کند در خانه هستید و یا می خواهید در مهمانی خانوادگی و یا مراسمی حضور داشته باشید، به هر حال می توانید با انواع اکسسوری مو از جمله گیره ها و سنجاق های فلزی و طلایی به زیبایی موهای خود اضافه کنید.

سخن آخر

در این نوشتار اصول و فوت و فن خشک کردن موها بدون وز شدن را آموزش دادیم. با به کارگیری این روش ها و استفاده از ابزار با کیفیت برای آراستن مو، نظیر انواع شانه و برس های چوبی می توانید موهایی سالم، خوش حالت و زیبا داشته باشید.

تمامی ابزار آرایش و دیزاین مو نظیر شانه و برس های چوبی و همچنین گیره و سنجاق مو را می توانید از قسمت آرایش مو در فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده، مشخصات آن ها را خوانده و در نهایت با بهترین قیمت خریداری کنید.


نوشته شده توسط : | در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ساعت ۱۹ :۳۱ : ۰۴


دسترسی سریع
قالب های 3 ستونه
قالب های 2 ستونه
ابزار وبلاگ نویسان
آموزش وبلاگ نویسی
گالری عکس
آپلود عکس
بازی آنلاین
موسیقی لایت
بازی آنلاین

بازی آنلاین 660 بازی
بازی های دخترانه 16 بازی
بازی های ورزشی 97 بازی
بازی های تیراندازی 124 بازی
بازی های فکری 209 بازی
بازی های اکشن 126 بازی
بازی های مسابقه ای 50 بازی
بازی های متفرقه 38 بازی
بازی های محبوب

لینک ها
بک لینک شما در این مکان
کلیه حقوق متعلق به سایت نایت اسکین می باشد © Night-Skin.com 2004 - 2024